Alla inlägg under januari 2009

Av Linda Lindqvist - 22 januari 2009 17:24

WOW! Sömnpillerna fungerade utmärkt. Jag var verkligen utvilad imorse när jag vaknade, och gud så skönt det var. Jag har fått sovit en hel natt, vilket jag inte har gjort på två år. Och jag är fortfarande inte trött heller, jag som brukar vara dö-trött vid den här tiden!

Underbart att det var sån effekt.


Gick till skolan imorse, var där till nio. Hade lite svenska & sedan så gick jag och Tina iväg på elevrådsmöte som varade mellan 10.00 - 12.00 Därefter hade vi psykiatrilektion och sedan individuellt val där jag har valt Grundläggande barnhälsovård som verkar mycket intressant!


Slutade 15.10, och gick då hem för att dumpa av väskan och sedan till dagis för att hämta junior. Han sitter nu inne på sitt rum och leker, och jag ska sätta igång med matlagning snart. Får bli väldigt simpelt och enkelt med maten idag.. korv och makaroner! Jag orkar inget annat jobbigt *s*.


19.00 ska jag natta lillkärlek, för vi ska upp tidigt imorgon!


Blev så förbannad på min granne igår så jag skällde ut honom efter noter! Han blev nog ganska ställd, och han bad så hemskt mycket om ursäkt & bjöd tillochmed upp mig på nybakta bullar nu i veckan *s*.


Näe, nu ska jag greja mat.

Av Linda Lindqvist - 22 januari 2009 08:04

Inatt sov jag helt underbart bra. Måste varit pga sömnmedicinen, så när klockan ringde 7.00 så var jag riktigt utvilad. Skönt!


Men jag är deppad idag! Jag känner att jag inte har lust att göra ett enda dugg. Alla människor omkring mig verkar vara så otroligt nere & deppad ju, så varför ska inte jag få vara det? Varje gång alla andra är deppad eller har en dålig dag, ja då ska det accepteras! Men när jag själv mår dåligt en dag eller så, ja det accepteras verkligen inte. Varför? Vad skiljer mig från alla andra? Nej, just det. Kanske ska skita i allt? Skita i att gå till skolan, skita fullständigt att dra på kryssning & kanske stanna hemma från utlandsresan?


Det känns verkligen som att ingen förstår mig ibland. Menmen, jag ska ändå fixa det här ensam! That's it.

Av Linda Lindqvist - 21 januari 2009 20:26

Det har varit en fartfylld dag trotts allt. Vid 11.00 skulle jag vara på sjukhuset (hälsocentralen) för att få träffa en läkare och få hjälp med min sömn. Träffade läkaren & han bad mig då först gå och ta lite prover (stick i fingret samt i armen). Puh, jag är inte rädd för nålar men idag var det inte alls roligt att bli stucken i armen. Dom var tvungen att sticka om 3 (!) gånger i armen för att det inte kom något blod. Irriterande, så nu ser jag ut som en gammal knarkare i armvecken *s*.

Sedan fick jag sömnpiller utskrivna, så får se om det funkar.


Åt sedan lunch & tog hand om lite tvätt. Har börjat tvätta mer ofta nu så man slipper få så sjukligt mycket tvätt varje gång! Så nu blev det bara en tvättställning och ingenting nere på tork i tvättis. Skönt! Tog bara en timme också. Perfa! :-)


Imorgon är det dagis för min lillprins och skola för mig. Sedan vet jag inte alls vad som händer och sker, faktiskt. Det är bara imorgon & på fredag som det är kvar, sedan är det helg! Wohooo! :-). Jag har ingen aning om vad jag och Hugo ska göra i helgen (förutom att jag ska se let's dance på fredag), men annars vette tusan. Någon som har lust att hitta på något?

Nu ska jag dona lite sen sova,

sov sött.

Av Linda Lindqvist - 20 januari 2009 21:44

Hallå i stugan.

Jag orkar inte skriva så mycket om dagen, för den har mest bestått av skola och plugg. Så det får bli en trökblogg nu ikväll.


När jag hämtade Hugo på dagis så hade det hänt en liten olycka där. En liten pojke hade kastat en stor kloss i huvudet på honom, så han hade fått ett jack på ögonbrynet. Så en duktig fröken på dagis hade "tejpat" hans ögonbryn. När jag kom hem ringde jag sjukvårdsrådgivningen och frågade lite, och dom sa att vi inte behövde komma in, utan vi skulle hålla koll bara.


Vi åt tacos vid 18.30, och efter det duschade jag honom och stoppade honom i säng, så nu sover han så sött i sin säng med nallen.


Sitter och skriver med Peter (mammas sambo) på MSN, och han berättade att han hade bokat en resa utomlands (Alicante) den 22/5 - 29/5. Så då åker jag, mamma, peter och en kompis till peter utomlands! (: Ska bli så roligt, jag har ju aldrig varit utomlands ju, så det blir första gången. Ska åka in nu i början av februari och greja pass och doningar.


Så nu har man en massa att se fram emot. Kryssning snart, vilket jag är grymt taggad till.. och sen en utlandsresa som kommer bjuda på sol, bad, goda drinkar, kall öl, gottig mat och en jävla massa festande! ;)


Näe, nu ska jag ta och sova. Imorgon ska jag vara på hälsocentralen 11.00 för att kolla upp mina sömnproblem.. gah.

[v]

Av Linda Lindqvist - 20 januari 2009 19:25

Det är förbjudet ´ just därför är det så vackert.

Av Linda Lindqvist - 19 januari 2009 21:29

Idag var jag i skolan & dejtade Tina & pluggade litegrann (: Världens finste tjej är hon, så gó och mysig.

Sedan knatade jag hem & hämtade älskling på dagis & därefter kom Benjamin hem till oss och lekte med junior. Han åkte strax efter 18.30 och då började jag göra kväller för lillplutt. Han somnade gott & snarkar inne på sitt rum nu *s*. Babylove.


Jag fick en ny tid på hälsocentralen på Onsdag klockan 11.00 för att kolla upp mina sömnproblem. Att somna är inget problem, men när jag väl har somnat så vaknar jag flera gånger per natt och håller mig vaken halva natten. Jag kan bara inte somna om, vilket bidrar till att jag sover max 2-3 timmar per natt och som resultat på det så är jag sjukligt trött i skolan och all min trötthet gör mig irriterad och seg, och så orkar jag inte ha det.


Hm, nu ska jag ta och krypa ner i säng med min största, finaste, vackraste och underbaraste älskling. Godnatt!

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2009 17:07

När ska jag sluta ljuga för mig själv? Jag borde ju snart börja inse vad jag känner & vill. Jag lovade mig själv att jag ska ta tag i mig själv det här året, men det känns som att jag bara gör det värre. Samtidigt så har jag inte sagt att det här året ska bli det bästa året någonsin - tvärt om. Det här året kommer bli det jobbigaste och kämpigaste året någonsin.. just för att det här året ska gå åt till just åt att må bra. Mitt mål till 2010 är att kunna stå på mina egna ben, stadigt och stabilt. Jag ska ha slutat ljugit för mig själv, och jag ska ha ett bra självförtroende och en bra självkänsla!


Som jag känner just nu, så skulle jag lika gärna kunna dränka mig i närmsta sjö. Men jag kämpar på.. för jag har på samma gång så otroligt mycket kärlek omkring mig.


Jag har min bästa vän Linda Johansson som är mitt ljus på stigen & som gång på gång leder mig tillbaka till rätt väg när jag gått vilse.

Jag har min son Hugo, och jag klarar mig inte utan honom. Jag behöver bara se på honom för att inse hur lyckligt lottad jag är. Jag har fött ett friskt, starkt barn som ska upptäcka världen & det är min skyldighet att vara en bra mamma.

Jag har mina föräldrar som alltid finns för mig. Gör allt dom kan och ännu mera för mig.


..ibland är jag nästan FÖR bortskämd, men jag kan inte råför att jag känner såhär. Nu jävlar ska jag kämpa, jag ska kämpa för att en dag vara "frisk" från detta. Men jag kommer behöva hjälp.



Av Linda Lindqvist - 18 januari 2009 12:28

En sångtext till mitt barn, min älskade Hugo. 


Du ska lära på din färd att vår gåtfulla värld är mycket stor.

Den är svår att helt förstå, inget brukar någonsin gå - som vi tror.

Men jag följer din väg, ger dig stöd för varje steg, om allting känns hopplöst, min vän.

Jag står stolt och ser hur du lär dig mer och mer, vi är mer än du tror, vi är en.


Genom gråt genom skratt, jag går med dig dag och natt. Vi är mer än du ser, vi är en.

Vi är vi en, vi hör ihop - som två träd med samma rot och jag är föralltid din vän. När jag kan ger jag svar, och den kraft som vår kärlek har - den ger mer än du ser, vi är en.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards