Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 11 januari 2009 16:13

Huvudvärk - huvudvärk.. åh, när släpper skiten?


Mormor och morfar åkte hem för en stund sedan.. dom hade med sig fika, så vi drack lite kaffe, fikade och snackade strunt. Hugos mun glappade konstant, och han berättade om hans nya dagis för mormor och morfar :-) Nöjd och glad som han är över det. Så skönt!


Nu ligger han i min säng och är skapligt trött. Jag ska snart hälla upp ett bad, så ska vi bada tillsammans. Han brukar tycka om att bada med mig en liten stund, för att ha någon att leka med bilar och monstertrucks och grejer med honom. Sedan efter en liten stund så brukar han gnälla över att det är för trångt i badet och att han inte får plats att "simma", så då får jag snällt kliva upp *s*. Ungen min då.


Ska göra kväller för oss båda redan vid 19 tiden ikväll.. Hugo börjar ju som sagt 08.00 imorgonbitti, så ska ställa klockan på 6.30 (för att göra mig klar.. Hugo behöver jag inte ta upp förän 7.20) Så man behöver vara utvilad imorgon. Imorgon blir det nya tag! Nu jävlar ska jag kämpa med skolan.


Näe, slutbabblat. Det här var sista inlägget för mig idag, så vi höres imorgon. Godnatt, sov gott. Puss.

Av Linda Lindqvist - 11 januari 2009 13:47

Hugo kom hem strax före tolv, så nu är det livat här igen.. precis som det ska vara. Har precis ätit lite lunch - fiskpinnar *mums*. Hugo härjar omkring inne i sitt rum just nu. Mormor ringde för ett tag sedan och hörde om hon och morfar kunde komma förbi och hälsa på i eftermiddag, så dom kikar väl upp om ett tag kan jag tänka mig :-) Kul med lite sällskap.


Jag är skit trött, även fast jag sov tills klockan var strax före 10.00 idag. Skulle kunna lägga mig i sängen och sova ett par timmar nu, känner jag. Huvudvärk har jag också, så en alvedon blir det att jag knölar i mig snart också.. så man orkar med resten av dagen.


Jag hatar när Hugo har varit hos Johan såhär länge, för där är han tydligen van med att få göra PRECIS som han vill och få allt han vill ha. Det tar omkring 1 vecka för mig att kunna "ställa om" ungen när han är här.


Imorgon är det skola & dagis som gäller.. även fast jag helst av allt skulle vilja ligga hemma och sova hela dagen då, men det blir ingenting med det.

Lämnar Hugo ensam på dagis imorgon, mellan 8-15.45, men det ska nog gå bra.. har ju inte varit några problem innan så.


Och jag sitter här och tänker.. tänker på allt som gick fel.

Ovido - Quiz & Flashcards