Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 3 januari 2009 15:31

Jag har sett mellan fingrarna så många gånger istället för att ställa till en scen, men bara för att mina ögon är blå är jag inte dum för det.

Jag har varnat dig, men du lyssnar ej - och nu är det försent. Sista tåget har gått, du kom inte med, så enkelt är det med det.


Jag har fått nog av dig, du har lurat mig för allra sista gång. Inget hjälper dig nu, jag har hört det förut så skippa din sagostund.

Jag har fått nog av dig, du har lurat mig om och om igen, du kan känna dig blåst - för min dörr är låst och du kommer aldrig in dit igen.


 - Den texten är inte till någon, utan till något.

Till kärleken.

Av Linda Lindqvist - 3 januari 2009 12:38

Man ska inte vara nära kameramän på nyårsafton när man är full som en kastrull! Fyfan, värsta jag sett.



Av Linda Lindqvist - 3 januari 2009 11:19

2008 har gått.

Och vad jag jag gjort för bra med det året?


¤ Jag har kommit närmare min bästa vän, närmare än någonsin. Vilket nog är det bästa med detta år, att hon finns vid min sida & förgyller min tillvaro.

¤ Jag har gjort någonting dumt, någonting jag inte kan prata med någon om. Något som gjort mig till både en bra och dålig människa. Men samtidigt något man kan hata mig för.

¤ Jag har pluggat som ett as & inte fått tiden att räcka till så mycket annat.

¤ Jag har gjort allt i min makt för att vara en bra mamma & lägga all energi på mitt barn, som är det vackraste jag någonsin skådat.


Nu är det 2009, och det är mycket som ska göras.


¤ Jag ska ta tag i mitt liv från grunden, gå igenom allt i mig själv och sikta upp mot sjärnorna för att få en bra självkänsla och ett ännu bättre självförtroende.

¤ Jag ska kämpa vidare med skolan.

¤ Jag ska bli en ännu bättre mamma och fortsätta lägga all energi på Hugo.

¤ Jag ska vara mig själv och inte låta någon annan trampa på mig.


- -



Ovido - Quiz & Flashcards