Alla inlägg under november 2008

Av Linda Lindqvist - 30 november 2008 21:53

Ibland är det svårt att få ett fast grepp på sina känslor, man blir splittrad & helt enkelt förbannad över att inte ha någon kontroll. Det är säkert många av er som känner igen er, eller hur?


Man vet vad man borde känna, men hjärtat säger en helt annan sak. Men samtidigt inte.. ja, jag vet inte alls vad jag känner och vad jag vill. Vågar jag ge mig in i vissa saker? Vågar jag låta vågen flyta in mot land?


Ibland blir jag så förbannat förbannad på mig själv. IdiotLinda.


..jag känner bara så fruktansvärt starkt för något,

och jag klarar inte av att bli sårad.
Mig borde man fan bura in någonstans!


You say it best, when you say nothing at all.

Av Linda Lindqvist - 30 november 2008 11:08

När jag vaknade så trodde jag att jag skulle vara bakis, men icke! Det klarade jag mig ifån, som tur var.


Gårdagen var hur rolig som helst.. lätt roligaste dagen/kvällen på länge.


Började med att vi for in på IKEA och köpte ny säng! Skruvade säng ett tag när jag kom hem och resultatet blev superbra (: Ska knäppa kort på det ikväll och lägga ut i kvällens blogg. Sedan kom Linda över vid 16.00 tiden, och vi låg och glodde på TV en stund och sedan började vi göra oss klar och hälla i oss lite vin/cider. Hade mysigt som tusan, och sedan vid 20.00 tiden så bar det iväg till Bjarne. Väl där så satte vi oss i badtunnan och hade det skönt.. jag satt nog där i tre timmar & såg ut som ett russin när jag klev upp *s*. Idag har jag ont i kroppen, inte så konstigt efter att karlarna kastat omkring mig i poolen.. helt sjukt, känner mig mörbultad.


Efter ett par omgångar av sanning/konsikvens (där jag fick avslöja mycket tok och göra dom mest galna grejer) så gav vi upp och klev upp ur badet. Klädde på oss och gjorde oss iordning och festade sedan vidare inne, dansade och hade jätteroligt.


Till slut så började både jag och Linda bli trötta och begav oss hemåt, då var väl klockan omkring 02.30, vi var hemma omkring 03.00 smällde i oss en macka och kröp ner i säng.


Måste säga TACK till alla galningar som var med igår, det var verkligen en minnesvärd kväll! <3


Av Linda Lindqvist - 28 november 2008 23:08

När man inte svarar på SMS, och sedan loggar in på MSN så får man detta uppkastat i ansiktet :


|| Linda || säger:

har du knullat ???????



ja, den kvinnan är sjuk. Hahahaha!

Av Linda Lindqvist - 28 november 2008 19:57

Godkväll, allihopa.


Nu är det fredagskväll, och det innebär mys och slapp för min del.

Hugo följde med mamma till Malin och Ismo klockan 16, eftersom han fyller år. Kom hem igen strax före 18-tiden, trött som tusan. Nu ligger han och halvsover & jag ska kika på idol och äta lite gotta och dricka pepsi *s*. Sedan blir det kväller för mig också.. är inte säkert att jag kommer orka hela idol idag, är så otroligt trött. Och så har jag ont i hela kroppen! Magen är värst, det är helt otroligt! Ska ta en treo och mysa ner mig i soffan, för imorgon är det verkligen full rulle hela dagen.


10.30 kommer Hugos farmor och hämtar Hugo, och i samma veva kommer mamma och peter ner hit. Vi tar då upp Hugos nya säng och ställer på hans rum, och sedan tar vi alla gamla möbler på balkongen ner till släpkärran. Kör till återvinningen och kastar ur allting där. Far sedan vidare till IKEA för att köpa mina saker (:

-Sängstomme.

-Madrass.

-Bäddmadrass.

-Skärmvägg.

-Bäddmadrass till Hugo.


..ska knäppa kort på allt och lägga ut på söndag.


Sedan blir det hem och bära av alla grejer, upp till lägenheten.  Skruva säng hela förbannade dagen & sedan är det bara att göra sig klar för att begé sig till Bjarne för att bada! *Yeah* Linda skulle med hon också! :)


Nu är det IDOL. Tjingalong.

Av Linda Lindqvist - 28 november 2008 13:56

Ännu en sakna-bror dag. Varför är det så?

Irriterande att inte få träffa honom & bara krama honom. Jag saknar honom, och det kan inte ens du hindra mig från.

Hammerfall - always will be, den är till dig från mig.


Av Linda Lindqvist - 28 november 2008 06:51

Fredag, äntligen! Hur skönt är inte det?


Hur ser dagen ut, tro?

Jo, först ska jag gå och lämna Hugo på dagis till klockan 8.00, sedan ta 8.30 bussen från resecentrum till Gävle. Börjar jobba 9.00, och sedan slutar jag klockan 14.00 Hämtar junior på dagis klockan 15.00 och då ska vi knalla hem. Killen som skulle köpa Hugos säng ska ringa idag också runt 15-tiden.. så ska vi bestämma en tid dom ska komma och hämta sängen. Mamma kommer hit också klockan 16.00 och tar med sig Hugo på kalas, för Ismo fyller år. Och eftersom jag kommer behöva montera ner sängen och greja, så kan inte jag följa med! Men det är som det är *s*.


Hugo sitter och äter gröt, och jag ska platta skallen! Sedan begé oss iväg om en halvtimme, ca. Är så otroligt trött, idag igen men det är väl bara att härda ut!


Imorgon ska jag till Bjarne och bada badtunna (kanske jag har sagt)? Ska bli roligt.. ska greja lite cider och doningar idag, tänkte jag (:


Nä, bloggar senare! Tjingalong.

Av Linda Lindqvist - 27 november 2008 06:11

Morgon.. varför får man inte krypa ner och sova ett par timmar till? Oh, vad jag ser fram emot söndag.. då får jag sova precis hur länge jag vill. Iofs så vaknar jag alltid vid åtta tiden varje gång jag får sova hur länge jag vill, och inte kan jag somna om heller. Pitt.


Mormor kommer om en kvart, och då ska jag åka iväg till jobbet. Skönt att sluta tidigt både idag och imorgon, faktiskt.


..nä, tjingalong.

Av Linda Lindqvist - 26 november 2008 19:46

Hämtade Hugo 18.30, men blev kvar hos mormor en stund eftersom hon hade lagat kvällsfika åt oss.. fikade lite och sedan bar det av hemmåt. Kom hem för 20 minuter sedan och Hugo var så trött att han gick till sängen direkt och la sig och sa godnatt. Så han ligger och halvsover i sin säng nu. Jag sitter också och halvsover. Ikväll är det efterlyst och insider också. Det jävliga är att jag ALLTID bara hinner se max 10 minuter av insider, för sedan har jag slocknat. Idiotiskt.


Tittade på filmen jag fick hem från "lovefilm.se", så ska posta den imorgon och så får jag väl hem en ny tills på måndag antar jag.


Imorgon är det jobb mellan 7.45 - 14.00 Ska sluta tidigare imorgon eftersom jag ska till terapeuten 14.30, så ska ta 14 bussen in till Sandviken. Sedan ska jag hämta Hugo efter det, och på fredag har jag lite sovmorgon. Ska lämna Hugo 8.00 på dagis, och ta 8.30 bussen in till Gävle.


Idag har jag haft en riktig sakna bror Andreas dag! Skitjobbigt, jag saknar honom hela tiden men ibland  får jag sån där panikångest-längtan. Det är inte lätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards