Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 8 januari 2009 21:40

Godkväll alla galningar.


Idag har det varit en bra dag, faktiskt. Klockan 9.00 mötte jag upp Hugo och Johan utanför här. Hugo var glad och förväntansfull över att få gå på nya dagiset igen. Så skönt att han är så lätt att skola in.. vi gick med honom in, var med på samlingen & sedan skulle barnen ut. Vi följde med ut & Hugo sprang iväg direkt och lekte med barnen, så inskolningsfröken sa att vi skulle gå och fråga Hugo om han tyckte det var OK om jag och Johan gick iväg en timme, så han fick prova vara själv på dagis utan oss.

Jag gick fram och sa "Hugo, vill du att mamma och pappa ska gå iväg en stund så du får leka här själv med barnen?". Svaret blev :" JA, ÄNTLIGEN". Haha, skruttis.


Vi gick iväg en timme och kom tillbaka och hämtade honom klockan 11.00, och då skulle han då INTE med hem, han skulle minsann vara kvar och leka. Men vi kom överens om att han skulle gå på dagis imorgon mellan 9.00 - 13.00 själv, och eftersom att jag bor så pass nära så skulle dom bara ringa om det skulle bli något, men det går så smidigt så det ska inte vara några problem, sa dom. Skööönt!


På eftermiddagen gick jag till Linda, och vi tog en långpromenad genom skogen på över två timmar. Huh, det kändes i kroppen sedan kan jag säga. Vi åt lite mat sedan, och därefter kom Angelica över :-) Jätte trevligt och mysigt, det ska vi göra om. Tycker synd om henne som får uppleva mina och Lindas galenskaper bara *s*. Vi är inte kloka.. men det är lika bra att hon får se hur vi är nu, så jag hoppas vi inte skrämde iväg henne. Haha! :) Vi ska ta med oss Angelica ut på krogen och härja arslet av oss så fort det fungerar med att sluta amma Evelina för henne :-) Ska bli så kul.


Nu är jag sjukt trött.. ska lägga mig i sängen och glo lite på TV nu, sedan mysa ner mig och sova. Lång dag imorgon!


Ha en mysig kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards