Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2009 17:07

När ska jag sluta ljuga för mig själv? Jag borde ju snart börja inse vad jag känner & vill. Jag lovade mig själv att jag ska ta tag i mig själv det här året, men det känns som att jag bara gör det värre. Samtidigt så har jag inte sagt att det här året ska bli det bästa året någonsin - tvärt om. Det här året kommer bli det jobbigaste och kämpigaste året någonsin.. just för att det här året ska gå åt till just åt att må bra. Mitt mål till 2010 är att kunna stå på mina egna ben, stadigt och stabilt. Jag ska ha slutat ljugit för mig själv, och jag ska ha ett bra självförtroende och en bra självkänsla!


Som jag känner just nu, så skulle jag lika gärna kunna dränka mig i närmsta sjö. Men jag kämpar på.. för jag har på samma gång så otroligt mycket kärlek omkring mig.


Jag har min bästa vän Linda Johansson som är mitt ljus på stigen & som gång på gång leder mig tillbaka till rätt väg när jag gått vilse.

Jag har min son Hugo, och jag klarar mig inte utan honom. Jag behöver bara se på honom för att inse hur lyckligt lottad jag är. Jag har fött ett friskt, starkt barn som ska upptäcka världen & det är min skyldighet att vara en bra mamma.

Jag har mina föräldrar som alltid finns för mig. Gör allt dom kan och ännu mera för mig.


..ibland är jag nästan FÖR bortskämd, men jag kan inte råför att jag känner såhär. Nu jävlar ska jag kämpa, jag ska kämpa för att en dag vara "frisk" från detta. Men jag kommer behöva hjälp.



Av Linda Lindqvist - 18 januari 2009 12:28

En sångtext till mitt barn, min älskade Hugo. 


Du ska lära på din färd att vår gåtfulla värld är mycket stor.

Den är svår att helt förstå, inget brukar någonsin gå - som vi tror.

Men jag följer din väg, ger dig stöd för varje steg, om allting känns hopplöst, min vän.

Jag står stolt och ser hur du lär dig mer och mer, vi är mer än du tror, vi är en.


Genom gråt genom skratt, jag går med dig dag och natt. Vi är mer än du ser, vi är en.

Vi är vi en, vi hör ihop - som två träd med samma rot och jag är föralltid din vän. När jag kan ger jag svar, och den kraft som vår kärlek har - den ger mer än du ser, vi är en.

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2009 11:58

God"morgon" allihopa!

Gårdagen var väldigt mysig.


Vid 19 tiden var jag hemma hos Kicki och Robert. Vi pratade en massa strunt, hade sueprmysigt, åt jättegod mat och drack vin. Var väldigt trevligt! Åkte hem rätt sent på kvällen, gjorde lite kväller hemma och pratade lite stunt med Krullet (dannberg) och Johnny. Taggade lite kryssning, då jag fick höra att Krullet också hade bokat kryssning nu, och ska hänga med oss! Kommer att bli superskoj ju. Sedan pratade vi lite mer skit och sedan blev det läggdags.


Ska ner och äta middag hemma hos farmor och farfar idag också klockan 16, sedan blir det hem och göra kväller för imorgon är det nya tag med skolan som gäller och det blir dagis för Hugo. Får se om mitt paket från Ellos kommer i veckan nu också.. det vore kul (:


Näe, greja lite nu.


Shit, förstår du vad du gör med mig?

..i love it.

Ovido - Quiz & Flashcards