Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 26 januari 2009 19:43

Jag vill bort från den här stan ett tag. Dagen jag får mitt körkort i handen, så tar jag min lilla bil, min lilla son och våra små väskor och packar in i bilen och sedan åker vi härifrån ett tag! Jag ska ta ledigt från allting som heter mobiltelefoner, internet, kontakt - allt! Jag är så trött på denna stad. Jag vill iväg, och dom enda jag kan tänka mig att ta med mig på min resa är Hugo, Linda och Nea. Mina älsklingar som jag skulle kunna offra allting för, som är mina allt i hela världen - mina ljus på stigen jag traskar på!


Nu när man liksom börjat ta sig uppåt, ja men då ska man självklart få en smäll i huvudet och ramla igen. Men från och med nu.. så ska jag plåstra om mina sår, låta dom läka - och sedan ska ingen idiot från ingenstans komma och stampa på mig!

Pressar ni ner mig, så pressar jag hårdare.

Psykar ni ner mig, så psykar jag sönder er.

Sprider ni rykten, så sprider jag värre.


Jag är inte med barn, jag vill inte ha ett till barn, jag har inte tid med ett till barn, och jag vill bara ha det barn jag har idag - och det är Hugo.


Låt mig leva mitt liv, låt mig vara jag.. ni kommer aldrig krossa mina murar.

Ovido - Quiz & Flashcards