Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 5 januari 2009 22:43

Jag är så fruktansvärt ARG, så besviken på hela världen.. varför ska detta krigande och bråkande pågå KONSTANT?


Jag läser i tidningen om kriget i Gaza. Läser om barn som blivit dödade, ser bilder på barn som är så fruktansvärt skadade. Blodet rinner och barnen gråter.. barn som är lika gammal som min Hugo, och yngre ändå.

Är det såhär våra barn ska få synen på världen?


Var för i helvete rädda om varandra! Jag blir så otroligt förbannad på alla bortskämda snorungar från tonåren och uppåt som klagar över precis ALLTING. Men åk till Gaza då och upplev riktig smärta, riktigt våld och riktig psykisk påfrestning. Nej, för att ni är så förbannat bortskämda, så otroligt jävla patetiskt, äckligt bortskämda. Och jag ska inte säga "ni" heller, för jag är inte bättre själv.


Man klagar över att man inte har det senaste modet..

- i vissa länder har dom inte ens kläder.

Man klagar över att man inte "tycker om" maten.

- i vissa länder har dom inte ens mat på bordet.

Man klagar över hur fula tapeter i hallen man har.

- i vissa länder har man inte ens tak över huvudet.

Man klagar över att det är skitväder när det regnar.

- i vissa länder måste man gå 5 km för att hämta en hink vatten.

Man klagar över hur jobbigt det är att kliva upp på morgonen för att lämna sitt barn på dagis och sedan fara till jobbet.

- i vissa länder är det barnen som får jobba, från dom är ett par år gamla.


Fyfan, säger jag bara.. här klagar vi över allt detta. Vi har precis ALLT. Allting man kan önska dig. Vi har mat på bordet, tak över huvudet och kläder på kroppen. Var nöjd, för i helvete.

Av Linda Lindqvist - 5 januari 2009 21:55

Här ligger jag. Kom hem för en timme sedan, ca. Vi var på viking och åt, sedan for vi på ICA maxi och handlade lite smått. Så nu ligger jag här med en påse non-stop och ett glas saft samt en vetekudde på magen pga den här hemska mensvärken - och så spelar jag norsk dansband. Uiuuu, vilket skit, kanske ni tycker.. men gud så bra jag mår av att lyssna på det! Det är inget "leénde guldbruna ögon"-runk, utan det är faktiskt bra musik som man mår bra av att höra på.


Anyway. Mensvärk som en dåre.. ska kliva upp och ta en alvedon snart, sedan försöka sova litegrann. Det är så tomt och tyst här hemma, och det känns som att jag saknar någonting.

Det är inte bara det att Hugo är borta, utan det är någonting annat också. Ibland funderar man så mycket! Önskar jag kunde sluta med det.


Nej, om man skulle slå igen sina blå kanske och sova?

Så får det bli.


Har en drøm om å høre tel
I en hverdag taus og grå
Har en drøm om at alt æ vil
finne en vei å gå
Snart stiger sol et sted i øst
alt vil være som det en gang va
Men det finnes ei fattig trøst
Drømmen du alltid bar


En sak lovar jag er här och nu - att samma jävla dag jag får körkort, så kör jag från körskolan hem för att packa, sedan till macken för att tanka full tank & sedan är jag redan på resande fot till Norge, Mosjöen. På vägen dit ska jag stanna på fiket Harran och fika, sedan in på första macken jag åker förbi för att köpa "eventyr brus", "sege menn" och "baconcrisp". När jag kommer till Norge så ska jag upp till kiosken och köpa mig en mjukglass och sedan åka till närmsta parkbänk och sätta mig där och njuta. Mot kvällen tar jag bilen och åker till foten av Öyfjellet och går runt foten på fjället och ser ut mot Mosjöen. Sedan ska jag förbi mina släktingar och prata så mycket skit, skratta och må bra! Jag ska åka omkring genom Mosjöen, ta en tripp över till mo i rana.. sedan ta en dag och åka från ena dagen till den andra till bodö.

Jag ska bara njuta, utan telefon, utan kontakt.. bara jag, bara jag.


Jag vill, jag vill, jag vill dit.. fyfan vad jag trivs! Jag älskar det.

Av Linda Lindqvist - 5 januari 2009 18:47

Godkväll! :-)


Idag har det varit full rulle. Städat och donat hemma på förmiddagen, sedan har jag donat lite med annat. Klockan 15 följde jag med Johan till dagis för att hämta Hugo eftersom det var hans sista dag där idag. Satt och pratade lite med hans fröken, fick med oss teckningar och en liten "bok" dom gjort om honom, bilder på honom sedan första inskolningsdagen tills nyligen. Jättemysigt att få sån't. Umgicks lite med Hugo sedan -mys- och sedan stapplade jag hem.. handlade lite pålägg och bröd på konsum innan bara. När jag kom hem så frågade farmor och farfar om jag hade lust att gå och handla lite åt dom, och eftersom dom ligger tokförkylda och jag endå bara bor 100 meter ifrån dom så gjorde jag det :-).


Kom nyss hem alltså, och ska iväg om en stund igen.. pappa ringde och frågade om jag ville följa med ut och äta med honom, Christel och två av Christels släktingar från Tyskland som är på besök hemma hos dom (huh, hur fasiken ska man fatta ett ord av vad dom säger?). Så vi ska iväg någonstans och käka..


Idag är det även vintercruising i Avesta. HUH!! Förstår inte varför en massa galningar ska dit mitt i vintern.. vilka dårar tar ut raggarbilarna då? Och varför vill man stå och titta på en massa skrothögar MITT I VINTERN? Vissa människor har för några hjärnceller. Haha, dårar.


Jag ska ta och invänta min far nu, så kanske vi hörs ikväll!

Tjing.

Av Linda Lindqvist - 5 januari 2009 11:08

En ny vecka, andra veckan på året. Det känns redan nu att detta år kommer att gå riktigt fort av någon anledning.. don't ask me why.


Vaknade för en stund sedan av en sjuhelvetes magvärk. Sedan jag slutade med p-pillerna så får jag en sanslös mensvärk när det är på G. Det känns som att det är dags att åka in på förlossningen och klämma ut en Hugo junior. Men med ett par alvedon och vila så ska det nog ge med sig.. får väl se om den förbannade mensen tänker dyka upp eller inte idag.


Hugo får sin sista dag på sitt nuvarande dagis idag, så jag ska följa med Johan för att hämta Hugo idag klockan 15, för att ta farväl till dagisfröknarna och hjälpa Johan få med sig Hugos saker därifrån. Alla kläder och saker han ska ha med sig. På onsdag klockan 9.30 så ska vi på inskolningen på Hugos nya dagis, och det kommer säkert gå galant.


Nu ska jag snart hoppa in i en skön dusch och göra mig färdig för dagen.. bädda iordning lite ska jag också göra och dona.


Vi höres senare! Ha en fin dag.

Ovido - Quiz & Flashcards