Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 1 januari 2009 18:48

Känner mig lite piggare nu & inte lika seg. Efter en heldags vila framför tv:n, då jag även slumrade till ett par gånger så är jag på G igen. Blev bjuden på middag på eftermiddag/kvällskvisten så jag kom nyss hem därifrån. Gott som tusan och trevligt sällskap, vad mer begär man?


Nu ska jag ta tag i lite städning. Tog golven i vardagsrummet och Hugos rum igår. Så ska ta resten nu tänkte jag. Sedan ska jag göra ren Elsas skitiga öron! Köpte något som heter VetriDerm på apoteket som är för rengöring av kattens öron. Har ju inte gjort ren dom på henne sedan jag fick henne, stackarn. Så ska ta och göra det ikväll tänkte jag. Ska även köpa avmaskningsmedel till henne imorgon. Innekatter behöver man ju inte avmaska lika ofta som utekatter, men 2 gånger om året ska man helst göra det sa vetrinären om jag pratat med. Så ska göra det nu och en gång i sommar, tänkte jag. Lillhjärtat <3


Nu ska jag ta tag i mitt hem, så folk inte tror att dom kommit in i en soptipp när dom hälsar på *s*. Nejdå, så illa är det inte.


Ha en superbra kväll.. första kvällen på året (:

Av Linda Lindqvist - 1 januari 2009 15:04

Hej allesammans, och gott nytt år!

Nu är det 2009, och här kommer min sammanfattning av den helt galna kvällen igår *s*.


Jag och Linda gjorde oss klara hemma hos henne igår. Jag kom dit strax före 15.00, och vi åt lite mat och umgicks. Sedan färgade Linda håret på mig, så nu är jag helt svartskallig *s*. Jag tog sedan ett bad, och efter det började vi göra oss klara för kvällen. Drack lite grogg & jäger (som senare under kvällen gjorde mig väldigt rund under fötterna *s*). Och klockan 20.00 kom Lindas pappa och hämtade oss och körde oss till jäderfors. Träffade alla galningar där, drack ännu mera och shottade ännu mera jäger, sjöng singstar (och tappade rösten), dansade och pratade med alla dingskallar där *s*. Hade väldigt trevligt och kvällen bjöd på MÅNGA skratt och tokigheter! Precis som alltid.. helt underbart! Linda var dock lite besviken på att det var precis samma folk som alltid där, men jag tyckte det bara var skoj.. vid tolv-slaget gick vi ut allihopa & tittade på raketer och skjöt iväg nå'n bomb. Studsade mellan allas famnar som skulle ha nyårs-kramar! :) Jättetrevligt hade jag.


Vi fick för oss att åka direkt efter tolvslaget, och det gjorde vi. I bilen hem kom vi på att "fan, vi sticker på krogen va?". Idiotgrej. Kom till krogen, knappt några folk.. dansade en halvtimme kanske och sedan gick vi ut och åkte hem.


Full som en kastrull var jag, men gud så roligt jag hade! Inga minnesluckor och inte speciellet stora blåmärken har jag heller. Ont i röven har jag för Johnny knuffade omkull mig ute, men annars är jag relativt hel.


Dock har jag mått apa på morgonen, men whtfck, det var det värt! Var superskoj.


Bilder från kvällen slänger jag ut ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards