Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Linda Lindqvist - 4 januari 2009 19:45

Godkväll allesammans.

Dom här dagarna som gått har faktiskt varit jobbiga. Mycket krafter går åt till att tänka, fundera och försöka pussla ihop allting som händer i mitt liv just nu. Ibland tar det så mycket på mina krafter att jag bara måste få stänga av telefon ett par timmar och vila upp mina inre krafter. All den psykiska påfrestningen gör att det även blir tungt fysiskt, och jag blir helt trött och slut och utmattad. Det är inte alltid lätt.


Här sitter jag.. hemma i min lägenhet med TV:n på i bakgrunden. Har precis vikt lite tvätt och tagit hand om disken och plockat och donat lite smått med allt och ingenting. Sitter just nu och slappnar av och dricker en coca-cola light plus med smak av grönt te. Faktiskt riktigt god! Trodde inte det först när reklamen visades, men den var helt OK!


Jag funderar på att krypa ner i ett hett bad med lite skum, tända ljus och min cosmopolitan tidning och bara ha det gött en stund.. imorgon är det en ny dag med nya tag! Mycket att göra och mycket att fortsätta fundera på. Även om mitt motto är "ta dagen som den kommer - tänk inte för mycket, varken framåt eller bakåt" så har jag svårt att följa dem orden själv. Men jag ska försöka nu. Eftersom det är nytt år så har jag mycket att kämpa med för att bli den människa jag vill vara.


Nej, om man ska ta och göra någonting kanske?

Ha en bra kväll & var rädda om varandra.

Ovido - Quiz & Flashcards