Alla inlägg under december 2008

Av Linda Lindqvist - 20 december 2008 15:41

Puh, är helt slut.


Vid 10 tiden iförmiddags ringde Benjamin och frågade om han kunde komma och leka med Hugo då. Så han kom strax efter 10.30, och från då till nu så har det varit full rulle här hemma *s*. Hugo tyckte det var jätteroligt, förståss.


Vi skulle egentligen ha gått hem till Linda nu, men Hugo är deckad just nu.. ligger utslagen på sin säng och ser på film och dricker juice och jag måste försöka hålla honom vaken *s*, och så blir det kanske försent för Linda var tvungen att åka iväg och handla litegrann också med sina föräldrar, så vi bestämde att jag och Hugo skulle komma till Linda och Nea imorgon förmiddag istället så barnen får busa hela dagen istället (:


Imorgon åker Elsa till mamma också, och blir där en vecka. Lillskrället, vem ska nu ligga bredvid mig i sängen och kurra? Mamma är ju galen i Elsa, så hon får väl ta henne en vecka då *s*. Sedan på måndag åker Hugo till pappa, och där sover han över till tisdag för jag ska in till valbo då, som sagt. Sedan på eftermiddagen på tisdag så ska vi till min farmor och farfar. Sedan sova kvar hos mamma tills onsdag då det är julafton *s*. Då blir det full rulle heeela dagen, först hos mamma på morgonen, sedan till mormor på eftermiddagen och till pappa på kvällen.


Sedan på juldagen så åker Hugo iväg till sin pappa, och då får vi se vad som sker för mig.. det visar sig.


Nä, nu ska jag dona litegrann.. känns som det blir tidig kväller ikväll iallafall.

Av Linda Lindqvist - 20 december 2008 08:19

Jag är verkligen supertrött.. det tog lång tid innan jag kom i säng igårkväll. Dels för att jag låg och var smått irriterad på det mesta, och dels för att katten låg som en pälsmössa över huvudet på mig så jag höll på att svettas skallen av mig.


Hugo vaknade 7.30, jag ville bara sova vidare. Fick vila en liten stund och sedan började tjatet om frukost, juice, barnprogram och allt sån't skit. Varför fattar inte ungar att man ska sova länge på morgonen, för? Vad är det för fel? Åh.


Idag på förmiddagen så kommer Bejnamin hit och leker med Hugo, och vid 15.00 ska jag och Hugo träffa Linda och Nea.


Jag har super ont i magen.. hade det hela gårdagen på kvällen också. Sedan börjar jag känna av halsen också, men det har jag vetat hela året. När jag fyller år är jag alltid sjuk & lika så när det närmar sig julafton. Varje år i 19 år har det varit så nu! Så förbannat drygt.


På måndag ska Hugo sova hemma hos pappa också. Dels för att jag behöver få vila litegrann och dels för att jag eventuellt ska iväg till valbo på tisdag förmiddag, och dit tänker jag INTE ta med Hugo. Puh.


Och imorgon kommer mamma hit och hämtar Elsa. Hon ska vara med hos mor på julafton, sen ville mamma ha kvar henne en vecka. Haha , delad vårdnad på kattskrället *s*.


Nu ska jag få lite gjort, om jag orkar.. puh.

Av Linda Lindqvist - 19 december 2008 22:16

Nä, undrar om man ska gå och bli lesbisk istället?

..någon som är sugen?


Karlar är som fotsvett - lika jävla motbjudande.

Av Linda Lindqvist - 19 december 2008 21:48

Jag har ofta gått och tänkt på vad det var jag gjorde fel, tänkt på alla ord som uteblev. Tänkt på allt jag ville ge dig, tänkt på allt jag skulle gjort. Den tid vi fick gick allt för fort. Du är det bästa som har hänt mig, och det käraste jag har, ingen kan ta ifrån oss det som var.

Förälskelserna kommer och dom går, men det vi har tillsammans skall bestå.


Om det skulle blåsa kallt, om jag letar överallt, ingen är så gó som du - du är det vackraste som finns för mig.


Det var så fint att ha dig nära mig, och att ha dig som min vän, och jag längtar efter värmen din igen. Vi hade det fint och varmt tillsammans, och du smekte mig till ro, dina ögon sa mig mer än du förstod.

Det finns sånt vi alltid tänker, det finns sånt vi alltid gör.

I mitt liv är du ett liv som aldrig dör.

Av Linda Lindqvist - 19 december 2008 19:18

Det är kväller, och gud så skönt.


Hugo ligger inne på sitt rum på G att somna, och jag ska ta ett välförtjänt bad snart. Hugo var varit duktig och trottsig vartannat idag. Han är duktig när han hjälper mig, men han blir riktigt förbannat när något inte går hans väg. Men sån är man väl lite grann själv också :-)..


Idag har jag handlat dom sista julklapparna, så nu är det ÄNTLIGEN klart. Det är bara en enda liten julklapp kvar att handla & den finns i valbo, så jag ska in dit dagen före julafton och greja den, men sen är jag färdig! Äntligen, äntligen. Slipper man tänka mera på det.


Nu ska jag bara vänta tills kärlek har somnat, sen ta mitt bad & krypa ner och mysa lite.

Av Linda Lindqvist - 19 december 2008 15:54

Vi var på sjukhuset klockan 10.00 i förmiddags, och där skrev läkaren en remiss in till Gävle för att göra laktostest, så vi kommer att bli kallade dit, äntligen! Förstår inte varför det ska vara så otroligt svårt att få göra ett laktostest på sitt barn nu för tiden. Gah.


Anyway, det gick fort på sjukhuset så efter det begav vi oss ner på stan för att kika lite. Köpte julklapp till Linda och farmor/farfar. Sedan tog vi en lunch på donken.. eftersom det är fredag så blev det skräpmat *s*. Tog en sväng på rusta också för att köpa schampoo, balsam och duschcreme, och där lös Hugos ögon upp när han såg ett NickeNyfiken gosedjur & han bad mig så fint och frågade om han inte kunde få en sån.. så det fick han (:


Vi for sedan hem.. båda var trötta så vi tände ett ljus i Hugos rum & poppade lite popcorn, drack saft och kröp ner i Hugos säng och slängde på en film som han fick välja. Det blev Mio min mio, så vi har precis tittat klart på den. Han låg så fint i sängen och tittade på hela filmen tillsammans med mig och kommenterade lite då och då.. "kolla riddarna, mamma", "varför gör dom sådär för?". Haha, söthjärtat.


Nu leker Hugo fint på sitt rum, och jag hamnade här. Vet inte vad vi ska göra av resten av dagen, men tänkte få Hugo i säng till åtta iallafall. Imorgon kanske vi ska träffa Linda och Nea (HOPPAS!) så barnen får leka av sig litegrann. Hugo är ju ledig från dagis nu i 14 dagar så han behöver leka av sig litegrann :) Sen blir det ju jul och grejer så då hinner dom ju inte träffas, småttingarna.


Nu ska vi snart traska ner på ICA och köpa mjölk och doningar, sedan får vi se vad dagen bjuder på! Ha det gött.

Av Linda Lindqvist - 18 december 2008 19:37

Godkväll!


Nu sover lillkärlek, och jag sitter och stirrar på TV. Hela kvällen är det en massa bra på TV:n. Först nu klockan 20.00 så är det "du är vad du äter", sedan klockan 21.00 så blir det "medium", och sedan 22.00 så är det dubbelavsnitt av "hells kitchen". Jag kommer nog däcka långt före sista programmet men vad tusan, jag ska kämpa på! :)


Imorgon ska vi somsagt till sjukhuset, men ska inte vara där förän klockan 10.00, så behöver inte knöla oss upp så tidigt. Skönt som tusan. Sedan blir det helg, och vi har verkligen noll planer. Vi ska nog träffa Linda och Nea på lördag om dom hade lust med det, vill säga.

Sååå, är det någon som har lust att hitta på något med mig och junior imorgon så är det bara att hojta till! (:


Nu ska jag slappa omkring tills det är dags att sova som en galning.

Tjingalong, vi hörs imorgon.

Av Linda Lindqvist - 18 december 2008 16:12

Är det normalt att ungar trottsar så här? Hugo är HELT omöjlig.. kan inte finnas någon annan som är som honom. Helt otroligt.

Ovido - Quiz & Flashcards