Alla inlägg den 21 december 2008

Av Linda Lindqvist - 21 december 2008 09:17

Idag åker Elsa hem till mamma, så jag är 50 % "barnledig" idag. Imorgon åker Hugo hem till pappa och blir kvar där över natten, så imorgon är jag 100 % barnledig. Det är både positivt och negativt.

Positivt pga att jag kommer att få vila ut riktigt och tänka på bara mig själv för en kväll/natt.

Negativt pga att jag kommer behöva ta julstädningen då! Finns inga andra alternativ.. puh, jobbigt. Kommer även behöva handla mat och dona imorgon, sedan på tisdag blir det valbo.


Så det är inte bara lugnt när man är barnledig..

Av Linda Lindqvist - 21 december 2008 08:12

När skymningen har lagt sig och stillheten får ro, när du viskar i mitt öra alla svaren jag vill tro. Då känns det i mitt hjärta att allt beror på dig, är förstummad och förundrad över allt du visar mig. Alla känslor väcks till liv, i den framtid som jag ser - nu kan jag lyfta mycket högre, följa ljuset som du ger. Känner mig fri som en fågel, jag har en väg att gå, framtiden finns i min hand.


- - - -


Söndagmorgon, sista ljuset tänds idag. Har inte tänkt på att det faktiskt är julafton om tre dagar. När man var liten så satt man på helspänn hela december, och pirret i magen blev värre och värre för varje dag. Hade det varit för sisådär 13 år sedan så hade jag haft världsmycket fjärilar i magen vid det här tillfället.. *s*. Nu skiter jag fullständigt i julen och allt vad det innebär. Det enda som jag ser fram emot på julafton det är för det första att Hugo kommer vara med mig denna jul, och för att julmaten är så sjukligt god. Annars var det skitsamma *s*.


Vi vaknade för en stund sedan, jag har drömt en massa jättejobbiga drömmar inatt. Vaknade till inatt och vad helt förstörd.. hur kan en människa sätta sig så mycket i vägen för mina tankar? En människa jag faktiskt hatar & jag har väldigt, väldigt svårt att hata folk. Det är ett starkt ord, men jag hatar henne verkligen.


Vi ska gå iväg till Linda och Nea före lunch. Umgås med dom idag, och det känns faktiskt som att det behövs nu. Behöver min fislisa för tillfället (: Behöver vårat skratt och tokande.. det är det bästa.


Näe, nu ska jag äta frukost.. för Hugo sitter redan och äter framför tv:n, sedan ska vi göra oss iordning och dona. Måste slänga på mig ett ansikte, för går man ut såhär så tror ju folk att det är halloween istället för jul och börjar ställa ut pumpor istället för julgran!


Tjingalong.

Ovido - Quiz & Flashcards