Alla inlägg den 18 december 2008

Av Linda Lindqvist - 18 december 2008 19:37

Godkväll!


Nu sover lillkärlek, och jag sitter och stirrar på TV. Hela kvällen är det en massa bra på TV:n. Först nu klockan 20.00 så är det "du är vad du äter", sedan klockan 21.00 så blir det "medium", och sedan 22.00 så är det dubbelavsnitt av "hells kitchen". Jag kommer nog däcka långt före sista programmet men vad tusan, jag ska kämpa på! :)


Imorgon ska vi somsagt till sjukhuset, men ska inte vara där förän klockan 10.00, så behöver inte knöla oss upp så tidigt. Skönt som tusan. Sedan blir det helg, och vi har verkligen noll planer. Vi ska nog träffa Linda och Nea på lördag om dom hade lust med det, vill säga.

Sååå, är det någon som har lust att hitta på något med mig och junior imorgon så är det bara att hojta till! (:


Nu ska jag slappa omkring tills det är dags att sova som en galning.

Tjingalong, vi hörs imorgon.

Av Linda Lindqvist - 18 december 2008 16:12

Är det normalt att ungar trottsar så här? Hugo är HELT omöjlig.. kan inte finnas någon annan som är som honom. Helt otroligt.

Av Linda Lindqvist - 18 december 2008 13:49

Godmiddag allesammans!


Idag har det varit en relativt lugn dag. Klev upp vid åtta tiden, gjorde mig iordning och väckte Hugo.. jag har tur med att han inte har dåligt morgonhumör. Han är inte sugen på att kliva upp, men han är glad när han vaknat :)


Gjorde oss iordning och åt frukost, och spatserade sedan iväg till dagis med honom, så vi var där till 9.30 Han for iväg & lekte direkt, och jag knatade iväg till hans nya dagis för ett inskolningsmöte. Det gick suveränt & det var verkligen en bra miljö och supermysig personal! Minns inte allt för mycket från det dagiset, för det var bra många år sedan som syster och mina två kusiner gick där. Men det var supermysigt och bra där. Mycket information fick jag och inskolningsfröken var verkligen trevlig och gó.

Så den 7:e januari klockan 9.30 börjar hans inskolning! Kommer att gå galant eftersom att Hugo har så lätt att anpassa sig. Och på det nya dagiset så är dom ute nästan hela dagarna om det inte är rejält pissväder, och det är bra för Hugo älskar att vara ute och härja omkring.


Nu håller jag på att tvätta Hugos sängkläder och överdraget till hans bäddmadrass, eftersom han kissade i sängen inatt "/ måste få honom att sluta dricka vatten på kvällarna när han ska sova, men han är alltid så törstig! Lillkillen.. helt förstörd blev han när han vaknade inatt och hade kissat. Jag vaknade av att han grät, så kom jag in i hans rum och då stod han mitt på golvet och grät i sina kiss-kalsonger. Stackars vännen, tröstade honom, bytte kallingar och gjorde honom ren & bäddade rent i sängen & sedan kröp jag ner tillsammans med honom tills han somnade igen.


Ska gå mot dagis om en halvtimme ca för att hämta bustrollet. Imorgon är han ledig för vi ska till hälsocentralen med honom för att få en remiss till Gävle för laktosutredning. Lillkärlek <3 Sedan vet jag inte alls vad som sker i helgen. Ska höra med Linda om hon är sugen att göra något med barnen på lördag kanske (: Vore mysigt.


Nä, nu ska jag ner i tvättis och sedan till dagis!

Vi hörs ikväll! Krambanan.

Ovido - Quiz & Flashcards