Alla inlägg den 25 december 2008

Av Linda Lindqvist - 25 december 2008 09:17

Igår fann jag bara ingen tid att blogga, så jag ska sammanfatta gårdagen litegrann, tänkte jag.. om någon är intresserad.


Dagen före julafton så åkte vi till farmor och farfar, åt god mat & träffade min farbror från Norge. Hugo fick mycket fint där, och det fick jag också. Bland annat två väldigt fina guldhalsband som jag tyckte mycket om. Och en stoooor, härlig, mjuk och gó filt.

Efteråt så åkte vi till mamma, där vi slappade för hela slanten. Hugo var skapligt trött när vi kom dit vid 20.00 så han slocknade ganska på en gång.. vi la paket under granen och fixade det sista, sedan stupade vi i sängen också.


På julaftonsmorgon så vaknade Hugo vid 08.00, redo för paketöppnande! Först åt vi gröt (inte jag, tkr det smakar apa), men Hugo åt. Sedan öppnade vi julklappar och Hugo blev mer än nöjd med allt han fick. Han fick mycket kläder (till min fördel *s*), och mycket fina leksaker som han härjade omkring med hela morgonen. Vid lunchtid så hjälpte jag mamma med maten. Var klar vid 14.00 när tjocka släkten kom dit.. åt mat så jag höll på att spricka, och sedan var det kalleanka klockan 15.00, kollade på det och jag och syster sjöng med i all härlig musik *s*. Sedan vid 16.00 kom "tomtarna" *s*. Lillesyster och kusin ville vara tomtar, så  "tomten och tomtemor" kom och delade ut julklappar (lägger ut bilder på det i eftermiddag). Väldigt snygga var dom. Tomtefar höll på att tappa magen, tomtemor's mage var fyrkantig.. men gud så kul det var. Haha!

Fick väldigt mycket fint av "tomten" också *s*.


Sedan vid 17.30 bar det av hem till pappa. Mer paket och gotta där, det är roligt med julafton faktiskt, även om det tar på krafterna så in åt skogen. Vi åkte hem någon timme senare och både jag och Hugo var helt otroligt slut. Hugo somnade nästan direkt, och jag också! Tittade på "tomten är far till alla barnen", och efter det så stupade jag.


En superbra julafton, med andra ord! Hoppas alla andra fick det också.


Klockan 12.00 så kommer Johan hit för att hämta Hugo. Hugo ska fira lite jul där hemma idag, och kommer hem igen imorgon. Så har jag honom över helgen, och på måndag åker han dit igen och blir där 14 dagar.


Jag är sjuk också.. ont i halsen, hostar, snorar och kroppen värker. Hoppas det ger med sig till nyårsafton iallafall - för då vill jag ut och toka runt!


Nu ska jag greja lite här hemma. Försöka komma lite iordning och så.

Ha en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards