Alla inlägg den 11 december 2008

Av Linda Lindqvist - 11 december 2008 16:52

Goddag allesammans.

Har god lust att skriva "godkväll", för det är kolsvart ute och det känns som att klockan är närmare 20.00 Jag är otroligt trött i kroppen och i huvudet, det är så förbannat mycket promenix på praktiken.. sitter inprincip aldrig stilla.


Idag har jag varit med på operation! Jätte intressant.. vi opererade brot tonsillerna (halsmandlarna) på en pojke i Hugos ålder, som sövdes ner. Gick superbra! :)


Kom hem för någon timme sedan och har plockat och donat här. Diskat, handlat, gjort fräscht i kattlådan & donat. Linda kommer över sedan, och tar med sig bebis. Dom ska "bo" här tills på söndag.. det behöver jag! Ha henne nära hela tiden, det är ju det bästa. Katterna tycker om det dom också, fast Elsa är väl hes efter helgen så mycket som hon fräser *s* Jag och Linda har döpt om henne till "Frälsa" istället. FräsElsa. Men katterna busar och härjar som tusan, så dom tycker om varandra iallafall.


Ikväll kommer Linda över när hon har varit i valbo. Då ska hon hjälpa mig med att torka golven *s*, sedan ska vi ta en långpromenad. Sedan kanske det blir en film och lite skitsnack ikväll.

Imorgon ska vi titta på idol på kvällen.. dagen vet jag inte vad som bjuds, men det visar sig. Något hittar vi alltid på!

På lördag så ska vi festa loss lite och begé oss ut på krogen. Ska bli skönt att komma ut och dansa litegrann, faktiskt.

På söndag masar sig Linda hemåt, och jag ska inte planera in ett smack.. på måndag börjar ju allvaret igen med skola och doningar & så får jag hem Hugo, äntligen. Gud vad jag saknar honom!


Fick en fin låt av en vän igårkväll. Efter att ha läst min blogg och förstått att jag inte riktigt tror på kärlek som förr, och pga att jag mår som jag gör just nu.. så fick jag denna av henne :

http://www.youtube.com/watch?v=saqGt3W_bAI


..tyckte det var så fint gjort!

Av Linda Lindqvist - 11 december 2008 06:14

Jag är helt otroligt trött + att jag har en dunkande huvudvärk & känner mig allmänt klen. Idag ska jag vara med på en operation, så jag är med på den och sedan åker jag nog hem och vilar upp mig. Känner att jag nog behöver det.. för i helgen blir det full fart från morgon till kväll ju.


Imorgon kommer Linda och Bebis över, vi ska se idol och färga hår och dona oss. Dom sover över.. sedan på lördag så ska vi på fest & sedan blir det krogutgång på lobby. Både jag och Linda var så dans-sugna förra helgen, men det blev inget av att gå ut då. Så vi ska shejka lite nu den här helgen istället (: Kan bli skoj.


Igår morse var vi på HC med Hugo för att kolla blodsocker, det såg normalt ut. Däremot så hade han feber (vilket jag redan listat ut). Så jag köpte nässpray och ipren på jobbet igår som jag sedan åkte och lämnade till Johan när jag slutat. På EM när jag kom dit så var han ändå ganska pigg.. dom hade bakat bullar, och jag hann knappt innanför dörren innan Hugo kom och ropade "MAMMA, vi har bakat bullar.. och jag ska bjuda dig". Fick i mig ett par goda bullar, och när jag skulle gå hem så sa Hugo "Mamma, du FÅR ta med dig en bulle hem om du vill äta ikväll". Haha, han lät så lillgammal..


NU ska jag börja göra mig iordning. Tänker inte sminka mig, inte fixa håret och inte klä på mig några särskillda kläder. Eftersom jag ska vara på operation och inte inne på mottagningen idag så spelar det ingen roll.. enda jag ska göra är att borsta tänderna sen ska jag inte göra ett smack till.


Tjing.

Ovido - Quiz & Flashcards