Alla inlägg den 29 december 2008

Av Linda Lindqvist - 29 december 2008 21:25

Varför är det såhär? Varför utsätter du mig för denna ständiga plåga? När ska du inse att du knäcker mig totalt? Du förstår inte vad du utsätter mig för, för att du är så otroligt stolt och du vill att folk ska se dig som så stark och att du fixar allt. Men ta en titt på dig själv för en gångs skull.. du är precis som alla andra. Du har känslor, du är inte superman & du är som vilken människa som helst.


Du säger att jag sårar dig.. att JAG sårar dig. Men vad har inte du gjort mig mig genom alla år? Allt från lögner till otrohet.. du säger åt mig att sluta med ditt och datt - men du gör precis samma sak som du ber mig att inte göra! Kärlek i dina ögon är att plåga. Du har aldrig förstått mig, och jag har aldrig fötstått dig. Åren vi hade tillsammans var från helt olika synvinklar.


Ur allt detta skit som vi gått igenom, och som vi fortfarande går igenom, så kom det ett underverk och en helt fantastisk gåva - våran son. Låt honom växa upp med föräldrar som inte gör som vi.. bråkar, hotar, skriker och är allmänt elaka. Det är du och jag som gör honom till den person han alltid kommer att vara, för all framtid. Vi ska göra honom till en trygg, kärleksfull och varm pojke. Det kommer aldrig gå när du gör såhär.


Jag vet att du läser, och jag hoppas att du tar åt dig. Jag går i terapi för våran skull.. för att få ett slut på det här. För att jag vill ha en föräldra relation med dig, men det är så att bygga en mur utan stenar och tegel. Du förstår inte.. du förstår inte mig, det har du aldrig gjort.

Av Linda Lindqvist - 29 december 2008 11:08

Godmorgon allesammans.

Relativt pigg idag - nästan. Förkylningen har börjat släppa som tur är.. låter fortfarande som ett mongo på rösten pga nästäppan, men det är lugnare nu och jag känner mig inte alls klen. Skönt det iallafall.


Katterna har härjat omkring inatt - det såg ut som ett bombat horhus när vi klev upp imorse. Kattarslen *s*.

Linda står i duschen nu, och jag ska studsa in efter henne.. måste göra mig klar så man inte ser ut som ett monster (så gott jag kan *s*). Sedan när vi är klara och har ätit frukost så ska vi begé oss ner på stan och uträtta lite ärenden. Först ska vi fixa lite från systemet, sedan ska vi till Lindas föräldrar och grejsa lite.. Johan och Hugo kommer hit senare för att Hugo ska få sprutan i benet. Johan har inte tillräckligt många hjärnceller för att förstå att det inte är svårt att ge en spruta och att han faktiskt kan göra det själv.. men det är väl så när man är karl, man verkar inte ha mycket innanför pannbenet. Jag vet att 99,9 % av alla kvinnor tycker lika som jag.


Ikväll blir det slappt, som vanligt. Linda & Bebis våldgästar mig & Elsa fram tills på onsdag *s*.. det är bra! Trivs i deras sällkap.. Så vi ska väl roa oss med filmtittande, matlagning, promenader och slappning!


Och just ja..

..grattis Emil på 20 års dagen!! :)


Nu ska jag grejsa.

Tjing.

Ovido - Quiz & Flashcards