Alla inlägg den 7 december 2008

Av Linda Lindqvist - 7 december 2008 15:28

Det är mycket tankar, det är mycket förändringar..

Vi är som aska och vind, som is och eld, som kärlek och hat ´


Jag kanske inte gör allting rätt jämt, jag kanske inte har "alla hästar hemma", och jag kanske inte väljer rätt vägar att gå varje dag. Men tänk er själva att komma till en vägkorsning varje dag & ständigt ha denna beslutsångest över vilken jävla väg man ska ta. Alla ser lika lockande ut, men man vet ju aldrig vad som väntar bakom den skarpa svängen längre bort. Antingen är det en helt fantastisk värld full av kärken och rosor, eller så är det en mörk, hotfull värld utan någonting alls.


Jag är stolt över min bästa vän Linda, som orkar vara min ledstjärna på den mörka, stora himlen. Att hon orkar lysa så starkt varenda dag, att hon orkar ta mig i sin famn varje gång jag gjort något klantigt & att hon orkar lyssna på mig. Hon ger mig råd, hon ger mig trygghet och hon bara finns. Jag älskar henne, på riktigt. Hon är mitt ljus på den mörka stigen´ hon är min vän.

Jag skulle kunna sitta en hel dag och natt bara för att skriva hur fantastisk hon är, men ingen skulle orka läsa.. hon är värd allt det bästa, hon är värd hela världen.. om jag kunde så skulle jag ge henne det. Jag kan bara ge henne all kärlek som jag har.

Hade jag varit lagd åt det andra hållet så hade jag gift mig med henne för länge sedan (: hon ger mig ro i stormen.


Det är svårt när ni tar och tar, utan att jag kan säga stopp.


Måste också tacka min mamma & pappa (med respektive sambos) som står ut med sin klantiga dotter som ständigt gör det svårt för alla.. erat tålamod och erat stöd och era råd har gjort mig till den jag är idag.

Jag älskar er ´

Av Linda Lindqvist - 7 december 2008 14:16

- "det finns faktiskt spöken, dom finns överallt utan att vi vet om det".

-"fyfan, tänk om man skulle ligga hemma och ta en runk, så står det en massa spöken och tittar på".


..haha, ja.. det finns sjuka tankar *s*.


Elsa ligger bredvid mig och halvsover, och jag sitter och tittar på TV. Ska snart greja lite mat och sedan ta tag i städning och grejer. Måstet ta ut alla sopor också -pust- Sedan jag satte ihop sängen och doningar så ligger all papp & plast ute på balkongen! Drygt. Men men.. hinner ju ingen annan dag. Sedan blir det slappa hela dagen och kvällen, skönt.


Måste även än en gång tacka för att jag har en sån fin vän ´ <3 Linda.

Ovido - Quiz & Flashcards