Alla inlägg den 9 december 2008

Av Linda Lindqvist - 9 december 2008 22:20

..det förstår jag inte.


Nu ikväll så har jag mått så psykiskt dåligt så jag kräkts. Hela magen har vänt sig ut och in. Bara på grund av ett fåtal ord. Jag kan inte beskriva känslan, men tänk er känslan av att bli besviken, ledsen & arg på exakt samma gång. Det är för mycket känslor på en och samma gång - därför vände den psykiska smärtan till fysisk. Hela magen sa stopp, allt ville bara upp.


Nej, nu jävlar räcker det!! Jag tänker aldrig mer bli sviken, aldrig mer låta mig älskas. I min värld finns kärlek, men bara i måttliga mängder. Kärlek till en familj, ett barn, en vän - det är sann kärlek. Resten är bara något som någon dum jävel någonstans i lappland hittat på för att han behövde tidsfördriv.


Ja, för tillfället är jag fruktansvärt negativ. Men jag är ledsen. Man måste få vara det ibland. Men från och med nu så har jag bestämt mig för att aldrig mer ta någon skit, aldrig mer bli trampad på, och aldrig mer bli lurad. Jag ska alltid vara ärlig och säga precis vad jag tycker, och jag ska aldrig mer ta några genvägar till lycka.. genvägar är senvägar, som man säger. Raka rör, tuta och kör. Hugg inte yxan i sten, idiot.


Näe, inget mer depp.


Du har ett timglas som du har gått i gåva,

där ser du dagarna som sakta rinner ner.

Det tar en evighet att finna fram det goda,

2000 år är ett litet ögonblick.

Se dig lite runt, och du kommer förstå - du lever livet nu.


Håll mig i handen och ge mig ett smil,

sp ska jag bära dig mil efter mil.

Av Linda Lindqvist - 9 december 2008 18:26

Hann bara innanför dörren idag efter jobbet, sedan stack jag ner på stan och uträttade lite ärenden. Mötte upp Linda på stan, så vi knatade runt inne på gallerian & där köpte jag kläder till Hugo som han ska ha på julafton.. ett par byxor, en vit skjorta & en slips (ungen kommer mörda mig och hata mig för all framtid, men vadfan). Sedan tog jag och Linda en fika på marangoni och satt och snackade om allt mellan himmel och jord.. så som karlar, kärlek, vänskap - och så blev det förståss en massa galenskaper och mycket skratt. Linda fick för sig att hon skulle riva hela stället, så ja.. *s*.


Nu sitter jag hemma och lyssnar på världens bästa musik. Norska balader (må låta som kattskit i era öron, men gud så vackert det är!). Jag ska snart krypa ner i sängen.. tidigt som fan, men jag känner att jag måste sova ikapp litegrann nu. Har sovit så dåligt dom senaste nätterna nu, så jag behöver lite sömn. Har precis bytt om till mjukisbralls och slängt på mig tofflorna så nu blir det att slappa. Har slagit in lite julklappar också, så nu är det gjort.. nu gäller det bara att hitta ett bra gömställe så inte Hugo hittar dom *s* (:


Linda erbjöd sig att hjälpa mig städa på fredag <3 Gud vilken lättnad, tur att man har sin älskling ibland! Love her.


Nu blir det uggla för hela slanten, sen ska jag fanimej söva.. så jag blir ej kontaktbar på telefixen! Vi hörs imorgon, alla galningar.

Tjingalong.

Av Linda Lindqvist - 9 december 2008 06:26

Tisdag idag - känns så långt tills det blir helg igen! Är så trött på att kliva upp så sjukt tidigt. 05.15, jag orkar inte längre!

Jag trivs på min praktik, men samtidigt så ska det bli skönt att komma tillbaka till "vardagen" och komma till skolan igen. Går visserligen bara 4 dagar nu, sedan är det JUL LOV! Wohow, ska bli skönt.


Jobb idag .. 7.45 - 17.00, sedan får vi se vad kvällen bjuder på. Orkar nog inte göra så mycket, blir väl en film och lite slappa.

Såg föresten en film igår som jag fick hem från lovefilm.se, den sög pung.


Nä, dags att röra på fläsket.

Ovido - Quiz & Flashcards