Alla inlägg den 15 december 2008

Av Linda Lindqvist - 15 december 2008 20:53

Jag bara längtar, längtar och väntar..

Av Linda Lindqvist - 15 december 2008 15:15

Men herregud vad ont jag har i nacken. Jag måste sluta gå ut och dansa, jag har fan blivit för gammal för sån't *s*..


Ska snart dra iväg till högbo.. fast helst vill jag bara vara hemma och uggla, men vad gör man inte för sina barn? (: Ska börja göra oss iordning snart och dra på oss tjocka vinterkläder så man är varm. Kom på att jag inte har någon termos! *IDIOTLINDA*. Så jag tar med mig saft till Hugo istället. Stannar till på ICA så jag kan köpa med någon lussebulle oxå.


Nä, tjing.

Av Linda Lindqvist - 15 december 2008 13:26

Vi har precis ätit lunch, en väldigt sen lunch. Men det beror på att vi åt en väldigt sen frukost också eftersom att junior vaknade sent. Frukosten åt vi 10.30, så det fick bli lunch för oss nu (:


Vi ska åka till Högbo om en stund.. ta med oss lite fika och varm choklad och åka bob. Bob-åkandet får Hugo sköta själv, för min nacke pallar nog inte det *s*. Sedan ska vi hem och baka pepparkakor tillsammans. Jul-mys. Får se om vi kanske bakar lussebullar också! Vore gott.


Imorgon efter skola och dagis så ska vi åka upp till pappa, för han fyller år .. hoppas då fan han bjuder på fika.


Nä, tjing.

Av Linda Lindqvist - 15 december 2008 09:52

Fy fan vilken jobbig natt, det har varit en natt rakt från helvete kan jag säga.


Hugo somnade klockan 19.00, somnade så duktigt i sin säng. Klockan 21.00 vaknade han igen och ville bara inte somna om. Han var jätte ledsen och jag följde med honom in i sitt rum för att smeka honom på ryggen till sömns.. han hade ont i benen, sa han. Efter en timme ca så somnade han igen, och jag gick över till min säng.

Jag somnade, men vid 01.00 tiden så vaknade Hugo igen, denna gången hade han ont i benen, öronen och magen. Grät för fullt och ville bara inte somna om igen.. låg och försökte få honom och sova ett bra tag och klockan 03.00 så somnade han igen. Jag gick över till min säng igen.. men så vaknade han 05.30 igen! Då sket jag i att gå över till mig, så jag la mig med honom i sin säng.. han somnade om ganska så fort denna gången så det var skönt!


Jag vaknade klockan 9.15 igen pga att hemtelefon ringde.. dom ringde från Hugos nya dagis och vi bestämde inskolningsdatum. Nu på torsdag ska jag dit ensam på ett inskolningsamtal och få papper och så ska dom visa mig runt och greja. Sedan den 7/1 så ska Hugo börja inskolas. Kommer nog bli superbra för honom att börja på det här dagiset (: Älsklingen.


Hugo vaknade för en liten stund sedan, så han sitter här bredvid mig. Nu har han inte ont längre, men ska ändå ringa hälsocentralen sedan tänkte jag så han får kika i öronen om öroninflammation. Har försökt titta själv, eftersom jag vet efter dessa fem veckor på öronmottagningen hur en inflammation ska se ut, men jag ser ingenting.


Näe, så jag blev hemma med honom idag iallafall. Så han får vila sig lite efter en tuff natt.

Ovido - Quiz & Flashcards