Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Otroligt..

Av Linda Lindqvist - 29 december 2008 21:25

Varför är det såhär? Varför utsätter du mig för denna ständiga plåga? När ska du inse att du knäcker mig totalt? Du förstår inte vad du utsätter mig för, för att du är så otroligt stolt och du vill att folk ska se dig som så stark och att du fixar allt. Men ta en titt på dig själv för en gångs skull.. du är precis som alla andra. Du har känslor, du är inte superman & du är som vilken människa som helst.


Du säger att jag sårar dig.. att JAG sårar dig. Men vad har inte du gjort mig mig genom alla år? Allt från lögner till otrohet.. du säger åt mig att sluta med ditt och datt - men du gör precis samma sak som du ber mig att inte göra! Kärlek i dina ögon är att plåga. Du har aldrig förstått mig, och jag har aldrig fötstått dig. Åren vi hade tillsammans var från helt olika synvinklar.


Ur allt detta skit som vi gått igenom, och som vi fortfarande går igenom, så kom det ett underverk och en helt fantastisk gåva - våran son. Låt honom växa upp med föräldrar som inte gör som vi.. bråkar, hotar, skriker och är allmänt elaka. Det är du och jag som gör honom till den person han alltid kommer att vara, för all framtid. Vi ska göra honom till en trygg, kärleksfull och varm pojke. Det kommer aldrig gå när du gör såhär.


Jag vet att du läser, och jag hoppas att du tar åt dig. Jag går i terapi för våran skull.. för att få ett slut på det här. För att jag vill ha en föräldra relation med dig, men det är så att bygga en mur utan stenar och tegel. Du förstår inte.. du förstår inte mig, det har du aldrig gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 juli 2009 15:07

Min nya blogg är : http://lindalindqvist.blogg.se :)   denna kommer snart tas bort. ...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 19:59

Hej. Eller.. hejdå?  Nu är det slutskrivet i denna blogg. En ny blogg är ordnad, så kanske ses vi där! ;)   // ...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 16:44

Hoho! Hugo kom hem klockan 14, äntligen! Så skönt att ha honom hemma igen. Ställde mig och lagade mat en halvtimme senare, men han var inte hungrig. Han hade ätit redan så jag fick äta själv. Gjorde även iordning matlåda tills imorgon då det är jobbd...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 13:07

Hallåj. Sitter här & smålyssnar lite på musik & inväntar Hugo. Han kommer klockan 14. Jag har börjat tycka att det är skitjobbigt att vara ifrån Hugo en hel vecka. Skulle vilja ha honom på heltid, bara hos mig. Men jag vet att det inte går. Dels för ...

Av Linda Lindqvist - 11 juli 2009 14:30

Hallådär! Igår hade jag en superrolig kväll! Emelie kom och hämtade upp mig runt 18-tiden, och då åkte jag, Emelie & Löffa hem till Löffa så Emelie fick göra sig iordning. Därefter gick vi hem till Elin (som bor 50 meter därifrån typ *s*) och spelade...

Ovido - Quiz & Flashcards