Alla inlägg under november 2008

Av Linda Lindqvist - 26 november 2008 16:12

Så har jag jobbat färdigt. Har gått skitbra idag & jag har haft egen mottagning (: hur roligt som helst ju. Fast jag har haft en sjujäkla mensvärk.. fast mensen har inte kommit ännu (?). Börjar bli lite fundersam.


Slutade vid tre, eftersom alla sköterskor skulle på möte, och det behövde inte jag följa med på. Så jag kilade iväg till bussen. Nu är jag hemma och ska slänga mig in i en dusch, och sedan lägga mig framför en film. 18.30 ska jag hämta Hugo hos mormor.


Träffade Freja o Pallo utanför sibylla också. Skitkul att träffa honom! Så jävla roligt att vi kan prata med varandra som folk igen.. vart ju ett jäkla uppehåll på ett bra tag där, men nu så. Alltid lika skoj att träffa dig, männ'ska (:


Näe, duschen ropar och Elsa vill ha sällskap. Bloggar vidare ikv.


Tjing.

Av Linda Lindqvist - 26 november 2008 06:15

Onsdag idag.. veckorna går snabbt!


Hugo sover, och jag inväntar mormor som ska komma nu till 6.30 Jag tar bussen 6.45 här utifrån & sedan vidare till Gävle för jobb. Är så trött, och orkar egentligen inte göra ett smack idag.. men man måste ju.


Har satt ut Hugos säng på annons här om dagen, och igår ringde det en karl och ville komma och köpa den. Så på fredag skulle han komma och hämta den. Hugo ska ju få en ny, större säng. Sedan på lördag så kommer mamma och peter på förmiddagen med släpvagnen för dom ska ta med Hugos säng hit, och sedan ska vi till återvinningen med all skit som står på balkongen och lite skit nere i källaren. Därefter så ska vi åka in på IKEA och köpa en helt ny säng åt mig (: Har aldrig haft en sprillans ny, så det ska bli riktigt skönt! Sedan på lördag kväll så lutar det åt att jag åker hem till Bjarne och badar badtunna! Också hur skönt som helst..


Nä, nu ska jag greja lite innan jag ska åka.. är hemma vid 16.30 tiden, så slänger in en bloggning då också!

Ha en bra onsdag, allesammans!

Av Linda Lindqvist - 25 november 2008 17:45

Handlat nytt smink och doningar idag.. jag hatar det, för pengarna försvinner så förbannat snabbt. Puh.


Handlade en ny foundation & mascara. Köpte även en mössa åt mig & ett par vantar, och så köpte jag ett par till tjocka vantar åt Hugo. Ifall han slarvar bort dom andra så är det bra att ha ett par extra!


Ska snart åka och hämta lillkärlek, sen ska jag stoppa honom i ett bad och sedan mysa ner mig i soffan framför SOS familj & desperata hemmafruar. Sedan blir det sovdags för mig, för imorgon är det tidig morgon som gäller -pust-.

Av Linda Lindqvist - 24 november 2008 20:23

Jag har magvärk, igen! Undrar om det kanske är mensvärk? Kommer inte ihåg hur det känns. Fick en liten blödning några dagar efter jag slutat med p-piller, men inte alls mycket. Kanske är dags för mens nu? Irriterande.


Idag har jag tvättat, dammsugit och torkat golven. Och så har jag varit nere på ica och handlat lite smått och gott som behövdes här hemma, och så hämtade jag ut ett paket också. Sedan hämtade jag Hugo klockan 18.00, ca. Åkte hem och satte på honom emla-plåstret och tog sedan sprutan. Gick bra, men han tycker inte direkt om det!


Nu sitter / ligger jag i soffan och tittar på färjan med Elsa i knät. Ser inte vad jag skriver, för hon är mitt i vägen *s*. Lillgumman min. Hugo ligger och halvsover, och jag ska snart borsta gaddarna och byta om till nattkläder och krypa ner i sängen med min älskling <3 den vackraste i världen.


Måste också bara säga tack till er som bryr er om, det gör mig varm och så glad. Tack, jag uppskattar det väldigt mycket.

Av Linda Lindqvist - 24 november 2008 06:13

Det är tidig morgon, jag är dötrött. Det kommer bli en lång dag, det känner jag på mig. Puh. Och måndagmornar är förjävliga, man orkar inte göra många knop och det är alltid så mycket patienter. Om folk kunde låta bli att få ont i öronen, näsan och halsen såna här dagar då *s*.


Hugo ska börja sova hos mig nu den sista veckan jag har honom innan han åker till Johan 14 dagar. Mormor kommer börja komma med honom på kvällningen, för jag känner att det sliter i hjärtat på mig att inte träffa honom på så lång stund emellan. Har gråtit iprincip varenda j-vla kväll nu, och det känns förjävligt.

Sen kommer hon på morgonen innan jag åker och är här tills han ska på dagis, och så åker hon och lämnar honom där. Kommer nog gå bra. Känner att jag inte orkar vara från honom längre nu.


Nä, fy.. orkar inte sitta här och glo längre.

Ha en bra dag´.

Av Linda Lindqvist - 23 november 2008 20:12

Nu är jag trött på det här! Nu jävlar ska det bli ändring på allting. I veckan blir det samtal till familjerätten & det ska fanimej ändras allting. Är så trött på att må dåligt över dålig familjerelationen som den är nu. Det ska bli rutin, bra relation & strikta regler. Är så grymt trött på Hugos pappa just nu. Många tårar har fallit ikväll och jag känner bara att jag inte orkar längre.


Behöver en axel att gråta emot.. jag klarar inte mera.

Av Linda Lindqvist - 23 november 2008 17:55

Det har varit en lång dag.. jag är helt slutkörd och snart blir det sängen för mig & försöka hålla mig vaken till Ensam mamma söker.


Jag klev upp 6.30, gjorde mig iordning & klädde på mig som bara tusan. 7.45 kom Christel och hämtade mig, och vi åkte iväg till Uppsala. Var där ett par timmar & ' ställde upp ' hundarna. Colin vann andra pris! Duktiga killen. Sedan for vi iväg till max och åt.. gud så gott det var! Kom hem för ett tag sedan och for då ner på ICA för att handla bröd och doningar. Nu har jag precis tagit en superskön dusch och ska strax blåsa håret och krypa ner under täcket och slappa! Imorgon blir det uppgång 5.30 och begé mig iväg till Gävle för jobb. Sedan blir det inte mycket mer gjort för mig.. är helt slutkörd på alla sätt och vis nu. Både psykiskt och fysiskt. Känner att jag skulle behöva en riktig vilohelg nu! Det kommer, det kommer..


Ska försöka ta mig ut på krogen på lördag iallafall.. vill bara ut och dansa arslet av mig nu & ha en såndär skitrolig kväll som man inte glömmer bort på cp-länge! Fick frågan igår om jag vill följa med hem till Bjarne och bada badtunna och dricka öl. Ja tack, hade jag viljat sagt.. men eftersom jag skulle upp så tidigt idag så fick jag säga nej. Ska fjäska för honom och försöka få honom att värma upp tunnan till nästa helg istället så kan jag vara med (:


Sitter och lägger in låtar på Mp3:n nu. Min är ju trasig, men nu har jag fått lånat Patriks (: vad glad jag blev.. han är snäll han [v].


"when you'r gone, you'r gone forever".


Av Linda Lindqvist - 22 november 2008 16:56

Kommer ta en bloggpaus nu på ett tag.


..ny msn har jag oxå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards