Alla inlägg den 19 november 2008

Av Linda Lindqvist - 19 november 2008 20:20

Nästa torsdag ska jag till Carina (terapeuten), och det känns så långt dit! Just nu känner jag att jag behöver henne. Många tankar som far omkring och tårar faller lite då och då. Det är konstigt det där! Hur det kan kännas så bra ibland, och nästa sekund så känns det inte alls bra. Det kanske är så när man är på G upp till toppen? Eller? För påväg ner är jag inte.

Det kan liksom bara bli bättre nu.


Jag har yrsel och är trött. Fy tusan, ska snart göra mig iordning för sängen. Sätta på mig myspyjamas och ta katten med mig och krypa ner i sängen.. så jag är inte så ensam ändå, jag har ju Elsa (: älsklingsgumman.


"..det finns höga klippor i vår väg, men tar vi ett steg varje dag tillsammans så kommer vi att nå toppen tillslut".

Love lift us up where we belong.


Jag saknar dig.

Av Linda Lindqvist - 19 november 2008 18:23

Har fått något att roa mig med ett tag ikväll nu *s*

Emelie skickade ett SMS och frågade om jag kunde hjälpa henne med ett historia-arbete i skolan eftersom hon hade så mycket att göra just nu, så hon skickade arbetet åt mig idag, så ska greja det åt henne (; that's what's friends for.


Men först ska jag nog begé mig ut på en liten promenad nu på kvällskvisten. Har nyss ätit så ska sätta på mig dojorna och knalla ut en sväng innan tv programmen börjar.

Av Linda Lindqvist - 19 november 2008 16:47

Sov som sagt över imorse, men var inne i Gävle till 10.00 Slutade så jag hann med 15.45 bussen & nu är jag nyss hemkommen. Idag ska jag inte göra något särskillt, vad jag vet ännu iallafall. Ska dammsuga lite smått i alla rum här och plocka litegrann. Måste ner på ICA och posta ett brev också, kom jag på.. sedan vill jag ta en promenad i höstmörkret, men vill inte gå ensam. Någon som har lust att haka på? *s*.


Elsa ligger bredvid mig i en sjukt knepig liggställning. Hon halvsitter och har halva kroppen utanför soffkanten (?). Svårt att förklara men hon ser inte riktigt klok ut *s*. Min gumma det, hon är inte som man ska vara.


Blir tidig kväller ikväll, fast det är mycket att se på tv såg jag!


19.30 - halv åtta hos mig (ja, det är pensioners varning på mig).

21.00 - efterlyst.

22.00 - insider.


Så får se om jag kanske ska ta och kika lite på TV ikväll..


På fredag skulle Linda komma förbi på kvällen och äta popcorn, dricka läsk och glo på idol tillsammans med mig.. våldgästaren *s*! Hugo kommer hem då också - underbara unge!


Nu ska jag greja lite här.. måste vika tvätt också. PUH!

Tjingeling.

Av Linda Lindqvist - 19 november 2008 08:40

Jag måste ha stängt av klockan i sömnen när den ringde, för jag minns då inte att den ringt. Så jag lyckades sova över idag *klant*. Men jag ska ta 9.15 bussen från Björksätra och 9.30 bussen från resecentrum in till Gävle så är där till 10.00 iallafall.. två timmar som jag missar idag men det är väl inte hela världen.


Idag står ingenting på schemat, faktiskt. Skönt som tusan! Och imorgon får jag sovmorgon till 7.00 Ska iväg till barnmorskan klockan 8.45 så. Ska iväg till praktiken efter det, så jag är väl hemma strax före 17 imorgon också. Men idag ette tusan vad som händer.. kanske rå om mig själv litegrann? Känns som att det har varit dåligt med det nu den senaste tiden, faktiskt. Jag behöver det.. en mysig filmkväll med lite gotta och tända ljus i min ensamhet låter väldigt lockande, så det blir nog så.


I helgen finns inte heller något planerat, och det tackar jag för! Får hem Hugo på fredag & det är väl det bästa som finns <3. Vi ska bara mysa vi också, kanske ta en långpromenad i vintervädret och bara vara tillsammans. Varje kväll så saknar jag honom så det gör ont, ju. Det är ju min lillkille och vill ha honom hemma! Känns jobbigt när han inte är hos mig.. men på fredag så kommer han äntligen.


Och så tycker jag att det är skönt att jag och Hugos pappa kommer så bra överens nu för tiden, för Hugos skull. Båda sätter Hugo i första rummet och vill hans bästa. Det är aldrig något tjafs om honom, utan allt flyter på. Johan vill ha Hugo så mycket han bara kan, och det vill ju jag också - så ibland blir det lite diskussioner om vem som ska ha honom *s*. Vi kan ju inte direkt dela på honom. Men det är skönt att det går så himla bra för oss. För ett barn förtjänar ju både sin mamma och pappa! Allt annat är hemskt.. skulle inte kunna växa upp utan någon av mina föräldrar.


Näe, nu ska jag göra mig iordning innan bussen går. Vi hörs mot kvällen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards