Alla inlägg den 20 november 2008

Av Linda Lindqvist - 20 november 2008 21:44

Så var det kväller!


Vad har hänt idag, tro?

Tog bussen ner på stan imorse, gick till barnmorskan och diskuterade olika alternativ som preventivmedel. P-pillerna fungerar inte som dom ska för mig, så det känns inte som "min grej". Eftersom min mamma haft en blod-propp för 7 år sedan så kan jag inte välja och vraka bland alla skydd heller, så det står inprincip mellan fyra saker för min del.

1. Fortsätta med p-pillerna. Det vill jag inte.

2. Komdom (ganska självklart).

3. Hormonspiral som sitter i 5 år, lät som ett bra alternativ.

4. P-stav igen. Det vill jag inte heller.


Det lutar mot hormonspiral, och eftersom att Linda har det också så har jag fått rätt bra info. Fick med mig ett recept på den & informationspapper så jag ska ringa när jag bestämt mig. Just nu står jag utan prev-medel men det spelar inte någon större roll för mig. Men man måste väl ha utifall.


Efter det så stack jag in till praktiken, var inne till 10.00 och har haft full mottagning idag. Har inte hunnit suttit stilla många sekunder. Mycket patienter och mycket spring överallalt.. men det är skoj.


Tog 15.45 bussen hem, och 16.30 bussen hem till Linda. Vi gick till coop och handlade lite smågrejer och gick sedan vidare hem till henne och poppade lite popcorn, garvade arslet åt oss åt en galning på MSN som verkligen bad om att få visa snoppen för oss i cam (?), och tittade på en film. Sedan for jag hem till min katt-toka här hemma. Har precis tagit ett varmt och skönt bad, och ska snart krypa ner i säng. Imorgon är det jobb 7.45 - 14.00, sedan hämta Hugo på dagis 15.00 Äntligen. Sedan blir det hem, och mot kvällningen kommer Linda över för att se på idol tillsammans med mig (: mysigt. Ska väl gotta oss lite med godis, popcorn och läsk.


Nu ska jag fläta håret, borsta tänderna och krypa ner i sängen och försöka somna. Måste stänga dörren in till vardagsrummet på nätterna nu också, eftersom att Elsa inte kan sova med mig när jag har flätat håret. Vaknar flera gånger per natt av att hon leker med hårsnodden som sitter i skallen på mig! Galning..


Näe, bloggar kanske en snabbis innan jobb imorgon, annars blir det på eftermiddagen när jag kommit hem! Ha en härlig torsdagskväll allesammans. Vi hörs. Pussochkram, syns på stan!

Av Linda Lindqvist - 20 november 2008 07:54

Sådärja, nu har jag gjort mig iordning för dagen. Väntar nu på att gå ut till bussen. Den går 8.15 här utifrån så ska väl stappla ut om en liten stund.. Barnmorskan 8.45 och sedan blir det praktik! Hemma igen runt omkring 17-tiden. Blidde ingen dammsugning igår men jag kanske ska ta och greja den idag, om det inte finns något annat att göra ?


Näe, dags att slänga på sig dojorna och bege sig ut i snön ´ puh.


Ha en finfin dag!

..btw, kan inte svara på några SMS, mitt tele2kompis har tagit slut *s*. Ska fylla på under dagen i kiosken i sjukan. Så kanske vid lunch, får se!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards