Alla inlägg den 2 november 2008

Av Linda Lindqvist - 2 november 2008 18:39

Det blev ingen date med Linda och Nea. Linda tar 2 timmar och 45 minuter på sig att byta gardiner *s* segare får man leta efter. Imorgon efter skolan så skulle vi träffas istället.


Jag bytte gardiner i Hugos rum tidigare idag också (bild kommer imorgon, före och efterbild). Blev lite bättre än innan, men ska köpa finare gardiner åt honom. Inte för att han bryr sig i vad f-n han har för gardiner i rummet men jag vill ha det fint (:


Imorgon är det skola mellan 9.00 - 15.00 Johan skickade även SMS och frågade om vi kunde börja ha Hugo varannan vecka igen från och med vecka 48. Han har missat så mycket med honom nu, så när han börjar ha honom varannan vecka (v. 49) så har han inte haft Hugo på 5 veckor. Han har mycket att ta igen. Så nu blir det att vi kör varannan vecka, igen. Det är bättre, för det blir lite mer rutin i det hela! Jobbigt att vara från lillkärlek en vecka åt gången igen, men samtidigt bra. Man behöver den vilan och tiden för plugg när man slutat skolan.


Jag har redan dragit på mig nattkläder och ligger under täcket. Skittrött och seg. Ska se Ensam mamma söker klockan 20.00, om jag orkar hålla mig vaken tills dess vill säga. Sedan blir det sovdags. Ska upp 06.30 imorgonbitti så det måste sovas!


Ha en bra kväll´

Av Linda Lindqvist - 2 november 2008 12:08

Nu har vi varit iväg och gått runt sjön, och det var underbart skönt! Skulle vilja gå där en gång om dagen, iallafall. Synd att det ligger en bit bort bara "/ ska greja körkortet så man kan ta sig dit. Hugo tyckte om promenaden.. han gick en bit själv men halkade på rumpan en gång och blev förbannad och ville åka vagn *s*. Så han satt i vagnen och frågade allt möjligt vad saker och ting var för något när vi gick förbi något. Myshjärtat.


På vägen hem var vi iofs väldigt onyttiga - svängde förbi donken! Men åh, var så hungrig och kände att jag inte orkade laga någon mat. Så nu fick det bli donken & något nyttigt ikväll istället (:


Nu blir det slappt i soffan, sen får vi se om vi ska träffa Linda och Nea om det finns tid (: Skulle vilja gå ner på stan (åter igen) men tror jag väntar med det tills imorgon, faktiskt. Då kan vi gå ner efter dagis och skola.


Nä, soffan väntar. Tjing.

Av Linda Lindqvist - 2 november 2008 09:36

Nu ska vi iväg till högbo och gå runt sjön. Skönt!!! Ska knäppa lite bilder där som jag lägger upp på bilddagboken senare mot kvällen (:

Av Linda Lindqvist - 2 november 2008 08:02

Det är söndag & faktiskt härligt väder. Gick ut på balkongen när jag klev upp ur sängen & det är kallt men solen skiner & det ser så härligt ut ute. Idag ska jag ner på stan (eftersom jag aldrig tog mig ner igår) och kika litegrann. Måste köpa lite småsaker & känner inte för att sitta inne och glo hela dagen idag. Hugo behöver komma ut han också, så vi ska ta oss en tripp ner den när vi vaknat till, gjort oss klara och donat här hemma.


Hugo vaknade klockan 07.00 igen. Förstår han inte njutningen av sovmorgon? Tydligen icke. Jag vill sova länge, och har inte chansen att få sovmorgon nu på länge. Jag är barnledig nästa helg, men då är det mycket annat som ska göras också. På fredag ska jag och Emelie ta en krogsväng :) Ser jag fram emot. På lördag ska jag och Linda träffas med katterna och blir säkert myskväll då. Ser jag också fram emot! Sedan kör praktiken igång och då är det full rulle konstant. Hugo hela veckorna, med hjälp av mormor med lämning och hämtning på dagis men på helgerna har jag Hugo. Jag kommer nog bränna ut mig själv.. full fart 5 veckor framåt.


Nu ska jag börja göra mig iordning och ta hand om min trottsiga son som verkar ha något fel på öronen. Under sina 4 år halv har levat så har han nog inte lyssnat på mig en enda gång. Jag förstår inte varför barn under 10 år har öron, ens? Onödigt.


Näe, ha en bra söndag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards