Alla inlägg under november 2008

Av Linda Lindqvist - 8 november 2008 10:14

Börjar med att säga Tack för en bra kväll, Emelie (:


Idag står disk & plock på mitt schema. Puh, har världens största disk & måste försöka ta tag i det idag. Orkar egentligen inte, men vad tusan. Ska ordna det så fort som möjligt så jag slipper sedan.


Vaknade för en kvart sedan ca, ganska trött fortfarande men känner att jag inte har tid att sova längre nu. Så mycket att göra idag så, usch. Och så drömde jag en massa skumt inatt.. helt sjukt konstiga grejer, alltså. Hoppas att jag inte är sanndrömmare *s*


Näe, nu ska jag ta tag i hemmet.

Av Linda Lindqvist - 7 november 2008 16:48

Snart kommer Ämälä och då är det bara att köra *s*


..så håll i hatt'n, för stan kommer vara osäker 2-night.

Av Linda Lindqvist - 6 november 2008 19:32

Så har dagen gått och kvällen kommer och smyger på. Jag försöker att plugga, och det går skapligt bra. Har två redovisningar idag i Engelska och Psykiatri, och så har jag prov i Social omsorg. Känns som att det blir en dag med mycket att göra imorgon.


Slutade skolan strax före 14 idag, och gick då och mötte Emelie. Hon ville gå en sväng så hon tog en promenad iväg med mig till min terapeut borta vid resecentrum, ungefär. Stod och pratade lite och planerade inför morgondagen. Sedan gick jag in på mötet och ännu en sten föll ur min ryggsäck! Det känns bra att gå ut därifrån efter att ha pratat med henne - alla borde prata med en kvinna som henne. Jag mår bra när jag går ut därifrån, när jag har lättat mitt hjärta för henne och hon stöttat mig så bra som hon verkligen gör. Hon förtjänar allt bra.


Mötet var klart 15.30, och mötte då upp syster. Vi gick till dagis för att hämta Hugo. Han blev glad när han såg att moster var med. Vi gick hem, och jag sprang ner på ICA för att hämta ut ett paket med en massa skojs i (: Sedan lagade jag mat (korv & pommes), och vi åt. Sedan var det läggdags för Hugo efter en film, så vi kröp ner i sängen tillsammans och läste en bok "Mikelinas fest" blev det *s*. Sedan skulle han läsa lite själv innan han somnade, så jag pussade och kramade honom godnatt och nu sover han som en stock, lillälskling. Syster sitter i sängen med Elsa i famnen och myser, och jag ska fortsätta med pluggeriet! Inte speciellt taggad, men man måste ju ibland! Sista dagen imorgon, sedan sätter praktiken igång (: YES.


Imorgon blir det utgång! Yeah.

Av Linda Lindqvist - 6 november 2008 06:54

Fortfarande lite deppad, men det känns bättre idag.

Får panik-ångest ibland och då är det saker jag inte vill dela med någon annan eller prata med någon om, utan då vill jag bara skriva av mig allting.


Ska ju på mitt andra möte idag och hoppas verkligen att jag känner mig starkare när jag kommer ut därifrån. Har inte berättat för er om vad det är för möten jag går på, men ni kanske redan har förstått? Jag har börjat gå i terapi. För jag känner inte mig själv längre och jag har mått/mår fruktansvärt dåligt. Förut skämdes jag lite för det, men nu känner jag att det behövs. Jag måste ta mig någonstans, kan inte stå och stampa på samma ställe längre.


Usch, jag måste upp. Jag vet inte riktigt vad jag känner med allting. Vart ska jag börja ? Vad borde jag göra ? Vad vill och ska jag göra? Herregud, det är så många frågor som saknar svar. Men en dag kommer min dag.. dagen då det är min tur att må som bäst! Snälla, låt det komma snart.


Nu ska vi till dagis/skola. Sätta igång att göra oss klara nu för att trippa. Jag är otroligt trött. Vaknade 3.30 inatt och kunde inte somna om, så har inprincip varit vaken sedan dess. Idag efter syster slutat skolan så ska hon möta oss utanför dagis och följa med hem hit, hon ska sova här inatt (: skönt med lite sällskap. Imorgon åker Hugo till Johan & jag ska dejta Emelie. Ska bli kul.


Näe, tiden rinner iväg.. ha en bra dag.

Av Linda Lindqvist - 5 november 2008 19:51

Känner mig bara som en så'n otroligt hemsk mamma idag. Våran kvällsrutin som består av läsa bok och mysa i sängen innan sovdags blev inte av och Hugo blev så ledsen. Den hände en sak innan läggdags som gjorde att jag bröt ihop totalt och blev krossad till tusen, vilket gjorde att jag ville att Hugo skulle komma i säng så fort som möjligt för att inte se eller höra mina tårar. Han blev ledsen, och jag kunde inte hålla mig längre. Hugo har aldrig någonsin sett mig gråta, så det här var första gången för honom. Han blev rädd och ännu mera ledsen. Nu sitter jag och gråter för så himla mycket. Jag vill bara få ur mig allting, ha en axel att gråta mot och någon som smeker mig i håret och säger att "allting ordnar sig".


Jag älskar Hugo, och skulle vilja ta ledigt från allting imorgon och bara ha honom hos mig. Strunta i skola och dagis och bara få vara med honom och mysa hela långa dagen. Tyvärr går inte det & jag har så'n ångest över att knappt få se honom nu på fem veckor. Tänk att kärleken till sitt barn kan vara så otroligt stark. Inte ens ett vattenfall skulle få mina brinnande känslor att slockna för mitt barn. När han varit hos sin pappa i två dagar, och jag tittar på fotografiet jag har på honom i plånboken så hugger det i hjärtat och tårarna faller. Han är mitt allt, mitt hjärta. Det finns ingen annan kärlek, det finns bara vi - nu och alltid.


Jag ska duscha nu, sedan försöka sova. Ta nya tag imorgon och försöka slå mig framåt. Jag ska vara stark.. men det är inte lätt alla gånger.


Jag älskar dig, förstår du inte?

I will love you baby, always.

And I'll be there forever and of day, always.

I'll be there until the stars don't shine.

Even when I die, you'll be on my mind, always.


Bon Jovi - Always

Av Linda Lindqvist - 5 november 2008 14:46

Är verkligen supertrött och önskar att det blir kväller så jag kan läsa en godnattsaga för hugo så han somnar och sedan stupa i säng själv. Jag vill se efterlyst & insider ikväll men tror inte att jag kommer orka hålla mig vaken.

Imorgon är det en lång dag för oss. Ska lämna Hugo på dagis klockan 7.30, sedan ska jag på ett möte på skolan klockan 8.00 (utvecklingsamtal), sedan slutar jag vid 14.00 och 14.30 ska jag vara på mitt andra möte, och sedan ska jag hämta Hugo 16.00 Så det kommer att bli en lång dag.


På fredag hämtar Johan Hugo på dagis och har honom tills på söndag. Sista gången han har honom fram tills vecka 49, tre veckor. Han saknar Hugo, och det märks. Det är skönt att jag och Johan har en såpass bra relation som föräldrar som kan prata om Hugo och bestämma saker utan att alltid bråka. Det är skönt att det är så, för både våran och Hugos skull.


Hugo hade sönder en glitterpenna och fick glitter på hela sig nyss, så jag stoppade honom i badet.. kan ju inte gå omkring och glittra *s*. Så han sitter där inne och leker med leksakerna nu. Jag måste dammsuga senare, men orken finns liksom inte. Måste försöka orka iallafall, för det är grymt skitigt på golven här + att jag har världens monsterdisk! Gick med alla sopor igår och tvättade iallafall, så blir disken, golvet och vika tvätten idag! Puh, vart ska jag få den energin ifrån? Någon som har lite över att ge mig? (:


Hm, om man ska få lite gjort kanske? Skriver mera mot kvällen när junior har somnat och jag är på G att somna (: Räkna med om några timmar.

Tjingeling.

Av Linda Lindqvist - 5 november 2008 09:56

I'm going under - drown in you.

I'm falling forevever ´

I can't trust myself anymore, i'm dying again.


så var allting slut, det som en gång existerade.


scream at me, i'm so far away - i got to breath, i can't keep going under.



/

Av Linda Lindqvist - 5 november 2008 08:54

I ain't gonna worry and I don't have to be anywhere,

it ain't my day to care.


Vissa gånger känns allting så splittrad,

älskar - älskar inte?

..jag vill bara ha hjälp att finna mina känslor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards