Alla inlägg under november 2008

Av Linda Lindqvist - 10 november 2008 17:22

Jag lämnade Hugo på dagis 9.30, sedan knatade jag hem och gjorde mig iordning. Tog sedan 11.30 bussen ner på stan, och 12.00 bussen in till Gävle sjukhus. Träffade min handledare som var jätte trevlig! Hon visade mig runt & jag fick kläder, nycklar till mina skåp, kort så jag kommer in överallt & lite doningar. Imorgon sätter allvaret igång på riktigt. Idag var jag bara där ca 40 minuter, men imorgon börjar jag 7.45 och slutar 16.00 kommer gå dom tiderna varje dag förutom fredagar, då kommer jag gå 7.45 - 14.00 Skönare att sluta tidigare på fredagar + att jag har Hugo på helgerna och då får jag mer tid med honom på fredagarna också! -mys-


Nu har jag nyss diskat litegrann och sorterat tvätten, ska tvätta mellan 19 - 21, så får jag undan lite tvätt så jag slipper tänka på det senare i veckan. Jag ska också äta något och funderar starkt på en pizza! Flottigt och gott! *mm*. Det får bli det, ska snart ringa och beställa.


Det är tomt och tyst här hemma, jag saknar Hugo så det gör ont! Men jag vet att han har det bra hos mormor. Var där nyss och gav honom sprutan och fikade litegrann. Han trivs där och det är skönt! Men jag saknar honom hela tiden.. min älskade unge!

´

Av Linda Lindqvist - 10 november 2008 10:27

Låtsas ännu att du finns här,

dina hjärtslag ger mig skydd.

Men jag ser frosten i dina fotspår,

som en gåta aldrig tydd.

Vart är du? Det är kallt.. kom värm mig nu.

Av Linda Lindqvist - 10 november 2008 08:06

Ny vecka - nya tag. Precis som vanligt (:

Idag ser våran dag ut såhär :


9.15 - ta bussen ner till dagis (eftersom vagnen ska lämnas hemma, så ska vi ta bussen).

9.45 - lämna Hugo på dagis.

12.00 - ta bussen in till Gävle sjukhus & träffa min handledare.

14.30 - bussen går hemåt.

15.15 - ska jag på ett möte nere på stan.

"någongång efter det" - ska jag till mormor och ge Hugo sin spruta i benet som han får en gång i veckan.


..sedan ska jag hemåt, slappa, greja lite & sedan sova. Imorgon sätter allvaret igång och jag ska ta bussen till Gävle klockan 07.00, börjar i Gävle 7.45 Sedan slutar jag klockan 17.00, så tar bussen hem 17.30 & är i Sandviken 18.00 Hemma i BJ strax före 18.30 Puh, långa dagar.. men det är inte hela livet det ska vara så!


Nu ska jag och Hugo äta lite frukost och sedan göra oss iordning för dagen. Önska mig lyckatill (:

Av Linda Lindqvist - 9 november 2008 19:53

Snart börjar ensam mamma söker, och efter det så blir det sanningens ögonblick. Ska se på det sedan ska jag sova (: Hugo somnade för en halvtimme sedan. Kröp ner i sängen tillsammans och läste boken, och Hugo sa "mamma, nu har vi jättemysigt". Sötgrodan min. Vi sa godnatt & han ville läsa en stund själv innan han skulle sova. Nu sover han och jag ska borsta tänderna och byta om, sedan blir det sova.


Sov sött!

Av Linda Lindqvist - 9 november 2008 18:07

Hugo kom hem strax efter klockan 17.00 diskuterade litegrann med Johan angående helgerna som kommer nu då jag kommer ha Hugo hemma. Om vi ska dela på dem eller om jag ska ha honom. Kom överens om att jag ska ha Hugo dom här två första helgerna, helgen efter det ska vi dela på och dom nästkommande två helgerna (då johan också har honom på veckorna) så ska Hugo vara hos Johan. Skönt att vi kan diskutera och komma fram till saker som två normala föräldrar nu för tiden. Även fast vi kanske inte har världens bästa kontakt annars så kommer vi riktigt bra överens angående Hugo och allt som har med honom att göra. Det är riktigt skönt, det är så det ska vara.


Ställde mig och lagade mat men Johan berättade att Hugo hade ätit bra hemma hos honom så han ville inte ha mat. Så jag stoppade honom i badet istället och där sitter han och leker fortfarande. Ska ta upp honom snart och då ska vi börja göra lite kväller. Han ska väl se på barnprogram en stund, sedan är det borstning av tänderna och sedan ska vi krypa ner i hans säng och läsa en godnattsaga. Jag ska se Ensam mamma söker klockan 20.00, sedan ska jag också sova efter det. Lämnar Hugo på dagis 9.30 imorgon och klockan 12.00 ska jag ta bussen in till Gävle för att träffa min handledare, få kläder, skåp och information.. och en visning omkring på platsen. Ska bli intressant! Min handledare som jag bara tidigare pratat i telefon med verkar vara en trevlig kvinna.. glad och trevlig. Det är skönt! Hatar att prata med sura tanter.. *s*.


Nu ska jag höra om Hugo ska upp ur badet.. börjar bli riktigt trött nu, så vi ska mysa ner oss i soffan och se på tv en stund!


Ha en bra söndagskväll (:

Av Linda Lindqvist - 9 november 2008 13:51

Äntligen är hela städningen färdig! Dammat överallt, dammsugit, torkat rent, skurat.. nu skiner lägenheten! (: Riktigt skönt att få det gjort.


Nu sitter jag och äter frukost! *s* Har inte orkat äta, och struntar i att laga riktig mat till mig nu.. kan laga någon god middag till mig och lillkärlek ikväll istället.. mycket mysigare. Nu ska jag äta färdigt, sedan tror jag att jag ska ta och slänga igång en film och slappna av en stund innan Hugo kommer. Mormor skulle komma förbi sedan och hämta Hugos väska, så måste packa den. Han ska ju vara där hela veckan eftersom jag har så jobbiga arbetstider.


Imorgon sätter praktiken igång. Första dagen imorgon så ska jag vara där klockan 13.00 och få skåp, nycklar och kläder och så ska dom visa mig runt lite. Sedan på tisdag sätter allvaret igång! Uh. Ska faktiskt bli skönt att slippa skolan ett tag!


Nä, film vare ja.

Av Linda Lindqvist - 9 november 2008 10:40

Det är söndag, och alla vet vad det innebär. Sega-dag!


Hugo kommer hem klockan 17.00 idag, och innan dess ska jag ha hunnit dammat, dammsugit, skurat golven och städat! Sista dagen idag jag hinner göra det, för sedan är det full rulle i 5 veckor framöver, och på helgerna kommer jag att ha Hugo hemma. Så räkna inte med min tillgänglighet på ett tag *s*.


Nu ska jag stoppa i mig lite frukost, sedan ska jag sätta igång med dammning och städning. Ha en bra söndag allesammans, för det kommer inte jag ha *s* fram tills klockan 17.00 blir det tråksöndag ialf.


/ Tjingeling.

Av Linda Lindqvist - 8 november 2008 21:29

Snart är dagen över.


Jag gick till Linda i förmiddags, hjälpte henne att städa lite och greja.. sedan stack vi hem till Lindas föräldrar och blev bjudna på middag där. Jag, Linda, lindas föräldrar, Lindas bror Johnny och Johnnys dotter Emma, som förövrigt blev förälskad i mig (: släppte mig inte och ville inte att jag skulle åka hem. Sötgumman. Får försöka fjäska lite för hennes föräldrar och passa henne någongång *s*.


Nu har jag kommit hem, och ska snart hänga med till gävle en sväng.. sedan blir det hem och sova. Imorgon kommer junior hem, får se vad vi hittar på för myys! Lillkärlek.


Nu ska jag slappa lite innan jag ska åka ´.. vi hörs.


Graaah, heting.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards