Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2009 19:24

Godkväll.

Nu är jag "färdig" för dagen. Hann inte med allting, eller jag "orkade" inte *s*. Har iallafall tvättat allting och hängt det, och tagit två ½ rum *s*. Imorgon får jag ta resten!


Nu har jag precis tagit ett bad, så nu ska jag krypa ner framför tv:n med lite godis och läsk! Det borde jag få unna mig nu ju.


..att älskas utav dig, är det vackraste för mig.

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2009 15:12

Hallå bloggers.


Idag har jag fått en massa ärenden/telefonsamtal utredda.

Ringde soc, komvux, gymnasiet & lite ställen i förmiddags. Sedan knallade jag ner på stan, till ungdomsmottagningen där jag hade en tid klockan 10. Kollade blodtrycket som var lågt som vanligt, och så fick jag ett nytt recept på p-piller. Därefter knallade jag iväg till banken för att sätta in lite pengar, och sedan upp till soc för att lämna in lite papper.


Var hemma vid strax efter 11 igen, och slängde då i en film och somnade givetvis till den. Kan inte minnas när jag såg en hel film senast utan att somna. Hmm.


Vaknade igen strax före 13 av att Johan ringde och ville ha sandaler och shorts till Hugo. Så dom kom och hämtade det, och när dom åkt så satte jag på musik på högsta hugg och satte igång med städningen. Har tagit en paus nu. Sprang precis ner i tvättstugan och satte igång första maskinen med tvätt, så medans det är igång så ska jag springa ner på ica och handla korv. Tänkte laga korvstroganoff och ris sen. Och så ska jag göra en god sallad till, så ska handla lite grönsaker också. Ska även hämta ut ett paket från H&M som jag beställt.


Så ja, jag har fullt upp idag. Lika bra att ordna allt idag så jag kan ta det lugnt resten av veckan. Har inte direkt mycket saker att göra i veckan, så det är skönt!!


Tisdag - Till skolan och hämta mitt slutbetyg.

Onsdag - Ingenting.

Torsdag - Ingenting

Fredag - Möte på komvux 10.15

Lördag - Krogsväng med Linda.

Söndag - Får hem Hugo.


Så det blir en lugn vecka för mig! :) Är någon sugen på att hitta på något tok så hör av er. Promenad, kanske? :)

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2009 07:58

Godmorgon.

Jag är nyvaken & skittrött! Somnade skapligt sent igår efter att ha tittat på två filmer. "Cool runnings" och "Final Destination 3". Var och lånade lite filmer av pappa igår när jag var upp och grillade där. Han har ju massvis med filmer så jag passade på att rycka åt mig några! :-)


Idag är det strålande väder & självklart har jag en massa saker jag måste göra! Sitter och väntar tills klockan ska bli 8.30 nu, för det är två samtal jag måste ringa, och alla har ju telefontid så. Jag hatar telefontider & att nästan alla bara har det i typ 30 minuter. Tänk om man har många ställen man måste ringa då!? Och så hinner man inte få tag i alla pga att det är upptaget eller så.


Ska ta 9.15 bussen ner på stan också. Klockan 10.00 ska jag vara på ungdomsmottagningen för att kika blodtryck och få ett till recept på p-piller. Mina är snart slut så det är väl dags att få flera.

Därefter så ska jag på banken & sätta in lite pengar, och sedan ska jag hem.


Idag har jag storstädning på schemat. Och så har jag tvättid mellan 13 - 19, och jag har så sjukt mycket tvätt igen. Så jag har att göra idag. Hade viljat varit ute hela dagen idag pga vädret, men det är lika bra att ta storstädningen idag så slipper jag senare i veckan. Får väl ha balkongdörren öppen då så solen kikar in *s*.


Nä, nu ska jag göra mig iordning innan jag ska sätta mig ner och ringa runt, och sedan dra mig ner på stan! Ha en bra dag..

Ovido - Quiz & Flashcards