Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Linda Lindqvist - 17 juni 2009 18:47

En text till världens bästa lilla älskade barn, från din mor & far. 


Du ska lära på din färd att vår gåtfulla värld är mycket stor.

Den är svår att helt förstå, inget brukar nå'nsin gå så som vi tror.

Men vi följer din väg, ger dig stöd för varje steg. Om än allting känns hopplöst, min vän. Vi står stolta och ser hur du lär dig mer och mer. Vi är mer än du tror, vi är en.


Våra förfäder rår, och dom följer vart vi går. Dom följer din väg, lilla vän. Genom gråt, genom skratt, dom går med oss dag & natt. Vi är mer än du ser, vi är en.


Vi är en, hör ihop, som två träd med samma rot. Och jag är föralltid din vän. När jag kan, ger jag svar, och den kraft vår kärlek har. Den ger mer än du ser, vi är en.


Så länge du lever här, är det det du är. En dag kommer du förstå.

Av Linda Lindqvist - 17 juni 2009 17:09

Det har varit en fantastiskt mysig dag idag. Jag & Linda tog med oss våra barn och knallade ner till stadsparken så barnen fick leka av sig. Berit kom dit med lilla Emma också.. så länge sedan man träffade den lillstjärnan <3.


Hugo är riktigt skitig nu! Sand överallt. Så honom ska jag stoppa i ett bad om en stund och skrubba ren *s*.


- - -


Det är mycket tankar som susar omkring som vanligt i min lilla hjärna. Men jag har fått något som jag ständigt går omkring och har i huvudet nu.

Kan jag verkligen lita på någon i min omgivning?

Jag har börjat tveka på om jag någonsin kommer att kunna lita på någon igen. Jag har aldrig kunnat lita på någon pojkvän jag har. Jag har haft tre pojkvänner, och alla har svikit mig.. alla har på något sätt lyckats dela mitt hjärta mitt itu. Jag har haft många vänner som kommit och gått, men dom flesta har stuckit kniven i ryggen på mig!


Låten med Helene Sjöholm - Jag vill känna att jag lever stämmer så fantastiskt bra in på mig och mitt liv. Låt mig känna att jag lever någongång. Ibland känns det som att det bara finns en enda sak att göra för att få känna mig fri och för att få må riktigt bra´ och det är att bara bli älskad (och älska) en enda person i denna värld, och det är min son. Han är den enda som inte sviker mig.


---

 Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv


---


Låt mig bara få leva som jag vill. Sluta tracka ner på mig, för snart ger jag upp allt i min omgivning.

Av Linda Lindqvist - 17 juni 2009 09:21

Vad härligt det är att vakna upp på morgonen och se att solen skiner & det är varmt. Så idag ska vi passa på att vara ute en massa, för imorgon skulle det tydligen bli dåligt igen "/


Hugo vaknade 8.40, ca. Vi har inga direkta planer för dagen. Ska ringa Johan om ett tag och be honom komma med Hugos vagn så vi kan knata iväg till stadsparken eller någonting och bara njuta i solen.. och så ska vi köpa med oss lite fika och bara ha det gött.


Jag saknar Linda också. Nu var det tre veckor sedan vi träffades. Det är så synd att allting blir så förändrat för att man skaffar pojkvän "/ Förr träffades vi varje dag, och hade vi inte träffats på hela dagen så fick vi panik och satt och pratade i telefon flera timmar om allt och ingenting. Så jag hoppas det förändras snart, för det här är inge roligt :-(


Nä, nu ska vi göra oss klara för dagen! Ha det finfint :-)

Ovido - Quiz & Flashcards