Alla inlägg under mars 2009

Av Linda Lindqvist - 4 mars 2009 12:03

Tjoho.

Sitter i skolan & försöker fördriva tiden fram tills 13.15 då lektionen börjar. Har haft prov nu på förmiddagen, och det gick superbra (: skönt.


Slutar 15.40, somsagt.. ska möta upp Linda då. Sen ska jag städa och plocka hemma. Lillasyster ska sova hos mig inatt också (: hon skulle på nåt grejs efter skolan idag o hålla på tills ikväll, så orkade hon inte åka hem efteråt så då ville hon sleepa hos mig då ist. Tur att Hugo har en vanlig 90-säng så hon kan sleepa där i då, hon snarkar ju som en apa så..


Nä nu blire uggla fram tills man börjar.

Av Linda Lindqvist - 4 mars 2009 08:06

Shit, vad dagarna går fort! Sanslöst egentligen.


Idag är det skola, börjar 9.50 med prov i arbetsmiljö. Kan nog inte allt för mycket, men får försöka det bästa jag kan. Sedan går jag i skolan till 15.40 och därefter så ska jag möta upp Linda efter vägen för hon ska följa med hem hit & hämta en resväska som hon ska låna av mig eftersom hon åker bort i helgen.. och så ska vi väl kanske dricka lite kaffe och prata goja som vanligt *s*. Sedan vet jag inte vad som händer och sker. Skulle behövt städa här hemma, så det kanske blir nåt sånt. Får se.


Nu ska jag göra mig iordning, käka frulle och bädda sängen innan jag begér mig iväg till skolan!


"here you come again, just when I begun to get myself together."


Av Linda Lindqvist - 3 mars 2009 11:06

Godmorgon alla dårar.

Här sitter jag och äter världens nyttigasye frukost (icke). Kaffe och rostad smörgås med nutella på *s*. Katten sitter på stolen bredvid mig och sneglar på min macka, chokladgalen som hon är.


Idag fick jag ett trevligt samtal som gjorde att jag blev riktigt glad. Jag har fått sommarjobb (: Vad glad jag blev! Då var sommaren säkrad, alltså. Det känns riktigt skönt att ha något att göra i sommar. Visst, det kanske är skönt att bara gå omkring och glassa hela sommaren också, men det tjänar man inte ett öre på! Förra sommaren var jag hemma pga Hugos sjukdom, och visst var det skönt, men 10 veckor hemma gör att man blir lite uttråkad också.


Nu ska jag äta färdigt frukosten sen ska jag slänga på mig ett ansikte och begé mig till skolan :-). Ha en bra dag, allesammans.

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2009 16:41

I'll be your cloud up in the sky
I'll be your shoulder when you cry
I hear your voices when you call me
I am your Angel,
And when all hope is gone I'm here
No matter how far you are, I'm near
It makes no difference who you are
I am your Angel, I'm your Angel.


det spelar ingen roll ´ jag älskar dig.

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2009 11:42

Godmorgon.

Idag är jag lite småklen & trött. Inte konstigt så mycket som man härjade igår. Jag förstår inte vart energin kommer ifrån när jag dricker alkohol. Jag är överallt på samma gång & man kan inte släppa blicken från mig för då har jag hunnit runt hela byggnaden tre gånger om.


Vid 19-tiden kom Emelie över & jag började locka hennes hår. Eftersom Emelie inte drack någonting pga olyckan så var det vara jag som drack öl. Sedan strax efter 20.00 kom resten av brudarna (tror vi var omkring 8 personer då), och då blev det lite mer alkohol, musik, sång, dans, ölspel, ramsor & galenskaper. Det var verkligen jättemysigt! Sedan efter en timme eller 1 ½ kanske (noll tidsbegrepp på fyllan) så kom iallafall Anna och Louise, jätte kul det också.. jag och Anna diskuterade litegrann om "framtiden" :)


Vid elva så drog vi ner på stan iallafall. Gick på steel town först & kollade, men det var verkligen inte mitt ställe. Har aldrig varit där förr & kommer nog inte gå dit flera gånger heller.. trökställe. Sedan vidare till lillpuben, inte heller nå' kul. Jag är inte så mycket för pubar! Men vid tolv gick vi in på Lobby iallafall.. där tog det inte många minuter förän jag tappade bort alla brudar & rantade omkring för mig själv, full & glad. Ut på dansgolvet och hittade en massa danspartnar & dansade hela natten lång tills dom stängde. Var hur roligt som helst! En av dom roligaste gångerna jag vart ut ialf..


När det stängde hamnade jag utanför krogen en stund med lite folk, tittade på när poliserna plockade in en våldsam karl.. och lilla jag skulle ju givetvis lägga näsan i blöt och gå fram med min "stora" kropp och fråga om dom skulle ha "hjälp". Haha! Dom bara tittade på mig, och funderade nog om det var ett skämt.


Träffade A-G, Jim och Micke utanför krogen också, och promenerade med dom till 8-ball & träffade åter igen lite folk där som jag samtalade med. Sedan vart det hemgång för mig. Tror jag hamnade i sängen omkring klockan 04.00 imorse. Vaknade 11.00, trött som en idiot. Men måste upp och plocka iordning lite här hemma, ta en dusch och göra mig iordning. Johan kommer hit 13.45 och hämtar mig så ska vi åka till Linda, för Nea har ju barnkalas idag :) Så Hugo ska dit.. sedan ska jag hämta honom där 16.00, och så kommer Johans mamma och hämtar Hugo hos mig 17.00 igen.


// nu blir det duschen så man inte stinker gammal fylla hela dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards