Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Linda Lindqvist - 22 februari 2009 16:00

Hoho!

Det har blivit söndag eftermiddag ´ vi har inte gjort så mycket. Fixade käk tidigare och jag kände att jag inte orkade göra något avancerat, så det fick bli vanliga makaroner och korv. Hugo åt som en häst (!!). Han brukar ju vara så dålig på att äta, men nu lämnade han inte ens en liten pastabit kvar på tallriken - sköönt! Älskar när han äter bra. Han fick en glass som efterrätt för att han var så duktig. Han har varit duktig hela dagen idag -stolt-.


Har precis pratat med Annie (hon som gjorde nagelförlägningen på mig), och jag ska på ett återbesök på hennes salong igen på torsdag. Mina naturliga naglar har ju växt som tusan så det ser konstigt ut. Så på torsdag klockan 13.00 ska jag dit and get my nails done .  :) Har aldrig brytt mig om hur mina naglar sett ut tidigare, men nu efter förlägningen så kan jag inte tänka mig att ha mina vanliga, tråkiga, korta naglar igen! Kostar hellre på naglarna lite pengar och väljer då bort att typ gå till frissan istället. Men till våren ska jag kosta på mig ett frisörbesök också, så man blir lite sommarfin :) Vill man vara fin så får plånboken lida pin *s*.


Nä, nu ska jag greja lite innan junior åker till far sin!

Av Linda Lindqvist - 22 februari 2009 13:34

I förmiddags blev jag förbannad på mig själv! Jag har ingen koll på när grejerna i kyl/frys/skafferi börjar ta slut, så det kändes som att jag inte hade ett smack i något av skåpen. Ringde till mormor vid tolvtiden och frågade om hon hade lust att köra mig och Hugo till Willys för att göra en storhandling - sagt och gjort. Vi åkte och storhandlade & nu är alla skåp uppfyllda igen, äntligen! Slipper det eka i skåpen'a (:


Hugo var sååå duktig inne på affären. Trodde han skulle göra som han brukar.. springa omkring och plocka ner varor från hyllorna, gå vilse och försvinna, ropa MAMMA genom hela affären, skrika och bli förbannad om han inte fick godis osv. Men.. inte ett gnäll, inte ett försvinnande! Han gick så snällt bredvid mig och plockade ner varorna i vagnen. Han frågade en gång om han kunde få en film (såna där barnfilmer det brukar finnas 2 för 99 :-). Och jag tyckte han var så duktig så han fick välja två filmer.


Nu är vi hemma igen, och jag ska sätta igång med matlagning!

//

Av Linda Lindqvist - 22 februari 2009 08:02

Hugo slog upp ögonen tidigt idag.. redan 7.20 -gäsp-. Nu har man blivit bortskämd med att han sover skapligt länge på mornarna & så vaknar han såhär tidigt idag, och det är ju söndag. Och det innebär ju att man ska sova länge :-).


Hugo har precis ätit frukost, och jag har inte kommit så långt än. Sitter i morgonrocken och försöker komma på vad man ska hitta på idag? Det små-snöar lite ute, men jag är sugen på att gå ut och göra någonting ändå.. vill inte sitta inne hela dagen! Både jag & plutten blir så rastlösa. Kanske går förbi hemma hos mormor och morfar för att hälsa på efter lunch kanske?


Johan kommer och hämtar Hugo vid 18.00-tiden ikväll. Får se om jag kanske ska gå iväg till Bjarne då och hämta min bikini som jag haft där länge nu sen vi badade badtunna hela gänget. Har inte behövt den på länge eftersom jag har en till, men den har börjat gå sönder "/ Har fan inte råd att köpa en ny heller. Så kanske går och hämtar den.


Det ser ut att bli ett ganska slappt lov ändå. Många "frågetecken" på dagarna då jag inte vet vad jag ska göra.. ganska skönt ändå!


Måndag - Storstädning, rensning i lådor och skåp och rengöring överallt.

Tisdag - ?

Onsdag - Umgås med min fina Tina [v]. Kanske lite alkoholintag?

Torsdag - ?

Fredag - Eventuellt valbo för lite shopping, kanske.

Lördag - Sugen på utgång! Får se om nå'n mer är sugen :)

Söndag - ?


Rätt bra schema för lediga veckan ändå!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards