Alla inlägg den 9 februari 2009

:)

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2009 20:22

1. Hur gammal är du om fem år? Om fem år fyller jag 25 år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Hugo.
3. Hur lång är du? 1.67 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Beck, flickan i jordkällaren.
5. Vem ringde du senast? Johan.
6. Vem ringde dig senast? Pappa.
7. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Mer än allt! - till Andreas.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms är bättre, men beror på.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom är skilda.
10. När såg du senast din mamma? I förrgår.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Runt klockan 07.30

13. Vilken är din favoritjulsång? Det har jag ingen aning om.

14. Vilken är din favorit plats? Mosjöen i Norge.
15. Vilken plats föredrar du minst? Stockholm!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år ? Jag bor ute på landet med mina två barn Hugo & Hemi (om det blir en pojk) eller Mayomi (flicka)tillsammans med en karl, nygift och med en golden retriver.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Tandtroll!
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När jag och mamma fantiserade om att jag och Linda skulle vara förband till Metallica med en publik på 20.000 personer. Jag skulle spela marackas och Linda triangel *s*.. vi skrattade så vi tappade andan.
19. Hur stor är din säng? 140x200 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21.Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på om jag fryser.

22. Hur många kuddar har du i sängen?  5 stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett.
24. Vad vill du bli när du blir stor? Polis.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Raggsockor!!
26. Är du social? Ja, absolut!
27. Vilken är din favoritglass? Sperello (dagens namn är twister).
28. Vilken är din favoritefterrätt? Kladdkaka med grädde.

29. Tycker du om kinamat? Ja -mumma-
30. Tycker du om kaffe? Ja, det gör jag.. med mjölk och socker.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej det är nog olika :)
33. Kan du spela poker? Nej.
35. Är du beroendemänniska? Ja..
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja, jag vill ha ett barn till. Eller kanske två.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, Engelska och Norska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor & väskor.
42. Äger du dyrbara smycken? Ja.
43. Vilket är ditt favorit program på tv? Desperata hemmafruar.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Men snälla nån, Linda Johansson utan tvekan!! *s*
46. Flirtar du mycket? Njaee, det kan jag inte påstå.
47. Kan du byta olja på bilen? Inte en jävla aning om hur man gör.
48. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
49. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Över en helg.

50. Vem var det som senast gjorde/sa något extra speciellt för dig? "Godnatt, sov gott, jag älskar dig!" / Hugo.

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2009 15:49

Fick besök av mormor och morfar för ett tag sedan, dom åkte precis.. drack lite kaffe, fikade lite och pratade skit. Passade på att springa ner i tvättstugan för att boka en tvättid medans dom var här med Hugo, och så var Andreas (grannen) så röksugen och slut på cigg, så snäll som man är så knallade jag upp med ett paket så han skulle slippa gå ner på ICA :-)


Nu har mormor och morfar åkt, och jag sitter här och lyssnar på "mio min mio" på youtube.. vilka barndomsminnen, alltså! Man tänker liksom tillbaka så mycket & fy tusan vad enkelt man hade det när man var liten. Bara runt sådär 7 år, fram tills man var 12-13 någongång då man börjar med alla dumheter, då var det första fyllan, första tjuvrökningen, oskulden ryker & alla halvkriminella grejer man höll på med.. och förståss den där eländiga kärleken som kom in i livet. Alla känslor, alla brustna hjärtan och allt elände! Men man var ju ung och dum´ precis som alla varit & kommer bli.


Nu är man "stor" problem kommer och problem löses, man har lärt sig vad kärlek och känslor är. Vissa gånger är det världens fantastiskaste upplevelse, vissa gånger är det pest och pina. Man har blivit både sårad och besviken, men samtidigt lycklig och den där pirrande känslan har växt så man tror att man ska sprängas. Jag älskar känslan av att vara nykär.. jag saknar den känslan! Det var så länge sedan man var riktigt nykär ju.


Nog om mitt dösnack.. (:

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2009 08:25

Hugo kom hem igår & han hade feber.. lillgrisen. Stoppade honom i ett bad för att svalka ner honom lite, och bäddade sedan ner honom i sin säng framför en film och fick i honom lite alvedon, och en isglass :-). Han somnade vid 20.00 igårkväll, men vaknade två gånger inatt.. första gången var han stek het, guuud så varm han var! Stoppade i honom mera alvedon och gav honom isvatten, och sedan somnade han vidare. Andra gången han vaknade så ville han ha mera vatten, och därefter somnade han igen.


Nu är han vaken igen.. vaknade för en timme sedan typ. Och nu är det jag som känner mig klen! Ont i huvud och hals och är allmänt klen.. och jag som har så förbannat mycket att göra här hemma.. fullt av städning! Men sån't får väl vänta antar jag. Ser förjävligt ut här hemma bara.


Ska ge junior frukost nu, sen vette tusan.. ligga och jäsa kanske. Känns som att det blir mjukisbrallor och tofflor hela dagen idag. Kommer inte ens orka klä på oss. Menmen.


Nu gnäller junior ´ dags att gå.


~~ du förstår nog inte hur mycket jag tycker om dig ´

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards