Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2009 14:06

..without you i wouldn't survive.


Att beskriva känslor är svårt.. känslor är svåra. Det är inte bara jag som tycker det. Vissa gånger händer saker, man får känslor, som inte går att stoppa hur mycket man än önskar att man kunde det. Vissa gånger kan det såra någon annan, och vissa gånger inte. Vissa gånger mår man bra av det, andra gånger inte. Känslor är svårt, och man kan lyckas sätta sig i så sjukligt svåra sitationer pga det.


- -


Alla människor, alla levande varelser har något som vi kallar för det innersta rummet. I det rummet förvarar vi alla våra vackraste och käraste ägodelar, allt det som vi inte vill ska komma till skada.


Det finns människor som vill ta del av vårat innersta rum, dom som knackar försiktigt på dörren och smyger in. Tittar och iaktar allt som händer där inne, berör alla våra saker försiktigt och ömt och hjälper till att hålla det fint där inne. Dom tassar sakta omkring och hjälper oss att göra rummet ännu vackrare och bättre. Om någonting går sönder där inne så är dom genast till hjälp för att plocka reda på och hjälpa oss att få det lika fint igen. Dem kallas vänner.


..men, det finns också dom som klampar in i rummet med skitiga skor utan att ta hänsyn till våra regler och bestämmelser. Dom river och sliter i allt dom kommer åt och blottar alla våra käraste ägodelar inför människor som inte har med det att göra. Dom förstör och krossar våra saker utan att plocka reda på efter sig, och lämnar efter sig en hemsk oreda och förstörda ting.


..var försiktiga med vilka ni släpper in i era liv.

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2009 07:35

Mycket som händer omkring mig, så mycket känslor som står på spel. Så mycket som görs fel och så mycket jag kunde varit bättre på. Jag vet ingenting längre, absolut ingenting. Magen värker ständigt av oro och förtvivlan. Ibland funderar man på om det ens är värt det? Är det inte dags att ta sig i kragen och dra sig ur allt? Jag kan ju inte leva såhär jämt.


Jag är inte så dum jag som jag ser ut. Har lagt in en massa takida låtar på mp3:n, och eftersom min sångröst låter skit nu för tiden så har jag dragit på högsta volym på mp3:n och stoppat in den i öronen & så sjunger jag för full hals! Då hör jag ju inte mig själv :-D Stackars grannar.. Jimmy & Adde kommer väl komma ner och slå ihjäl mig snart.


http://www.youtube.com/watch?v=sPoaGN5aEt0 - i just thinking.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards