Alla inlägg under maj 2009

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2009 18:07

Skolan idag var inte direkt ansträngande. Gick på teater på förmiddagen.

Nu håller jag på och tvättar och donar "/ mindre skoj. Ska åka upp till Järbo mot kvällningen och hälsa på pappa och hämta hem lite sällskapspel.


På onsdag blir det trevligheter! Jag ska nämnligen ha tjejkväll. Vi blir ett par tjejer (som det ser ut för tillfället så blir vi 5-6 tjejer om inte fler). Vi ska spela sällskapspel, dricka lite gott, lyssna på musik & ha det bara trevligt! :-) Det ser jag fram emot. Så är du tjej & vill ha lite trevligt på Onsdag så hör av dig :)

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2009 07:30

Godmorgon.

När klockan ringde så var jag inte alls särskillt trött, men dum som jag var so snoozade jag ändå så jag lyckades somna om. När jag vaknade när klockan ringde andra gången så var jag däremot trött! Hmpf, typiskt.


Idag ska vi i klassen se någon typ av teater klockan 10.00, och eftersom vi börjar 9.00 så har jag inte bestämt mig för om jag ska trippa iväg till skolan innan. Hinner ju ändå bara vara där en halvtimme innan det är dags att röra sig iväg på teatern. Sitter & inväntar svar från en förmodligen sovande Maria om hur hon tänker göra *s* -sovtuta-.


Idag är det fredag, och jag får hem min lilla kärlek igen. Vi har inga som helst planer för helgen.. så vi får se vart det slutar. Jag vill göra någonting & hoppas att det förblir fint väder och att det inte blåser så förbannat, så vi kan vara ute och göra en massa :) Lite promenader, gå iväg till stadsparken och leka lite och lite sånt kul! Sista helgen innan jag far utomlands, så den vill jag spendera tillsammans med min lilla kärlek! :)


Vilka roliga planer jag har inför sommaren nu! Jag sticker utomlands om en vecka, men utöver det så har jag lite strö planer som jag hoppas kommer genomföras.


- Stockholm (GrönaLund & Junibacken) med barn.

- Stockholm med intagning på hotell och ta en riktig krogrunda på Stockholmskrogarna! (Utan barn, förståss *s*).

- Norge i Augusti -underbart-.

- Kryssning med party för hela slanten!

- Classic carweek i Rättvik (iallafall någon av dagarna/nätterna) beroende på jobb.


Jag har en massa att se fram emot! Gud, vad kul allt ska bli.

Av Linda Lindqvist - 14 maj 2009 20:45

Imorgon är det en vecka kvar, sedan landar jag i Benidorm, Spanien ungefär vid den här tiden! iih, jag ser fram emot det. Jag har ju aldrig varit flygit eller varit utomlands förut. Så det ska bli jätteskoj! :)


Om 15 minuter börjar grannfejden som jag ska se. Jag skippade stockholm-arlanda ikväll. Jag hällde upp ett hett bad, tände lite ljus & kröp ner i badet med en bra bok istället & rakade benen och donade lite. Så nu känner man sig som en ny människa efter att ha smörjt in mig med lite lotion.. mjuk & skön!


Jag unnade mig en pizza idag också. Fyy, jag som ska sluta med sånt! Men vad tusan.. nästa gång blir det en sallad. Fast så dålig är jag inte! Sist jag åt ute så köpte jag en västkustsallad istället. Dedu!


Nu ska jag ta och poppa lite popcorn, tror jag.. sedan burra ner mig i soffan och mysa tills ögonen faller ihop av trötthet. Imorgon är det en ny dag med nya möjligheter för min framgång! :-)


Sov gott, dröm sött!

//

Av Linda Lindqvist - 14 maj 2009 16:52

Det är torsdagseftermiddag, och jag har nog inte gjort särskillt många knop idag. Jag har varit i skolan, träffat alla galningar i klassen, kommit hem & legat och slappat. Eller jag har faktiskt diskat! :)


Det är mycket som händer omkring mig just nu. Det är många val som ska göras. Så jag har en hel del att fundera över, för det handlar ju trottsallt om min framtid! Hmpf, detta vägskäl igen. Men det ska nog gå bra, bara jag låter bli att fundera och tänka så mycket.


Man ska inte fundera och klura så mycket, egentligen. Lev i nuet, för tiden går inte att skruva tillbaka (tyvärr). Lev för dagen, lev nu! Inte bakåt, inte framåt. Se framåt på dom möjligheter som väntar, och om du nödvändigtvis ska se tillbaka på det förflutna, så se det som varit bra! Inte misstagen nu begått eller det du ångrar att du gjort eller inte gjort.


Jag är expert på att bara se det mörka och gråa.. eller rättare sagt, jag var expert på det. Det är andra takter nu! Nu jädrans är det ett nytt, stort andetag som ska tas. Ny, frisk luft ska in i min kropp & allt gammalt ska ut!

//

Av Linda Lindqvist - 14 maj 2009 07:55

Godmorgon.


Klockan ringde 6.30 (för att jag skulle kunna snooza ett par gånger). Så vid 7.00 tog jag mig upp, även fast jag hellre hade viljat dra täcket över huvudet och sova ett par timmar till. Den puckade idioten som kom på att man ska kliva upp tidiga mornar borde skjutas! Jag är ingen morgonmänniska.. ingen kvällsmänniska heller!


Idag skulle jag egentligen ha hämtat hem Hugo från farmor och farfar, men dom bad om att få ha honom tills imorgon istället. Så det fick dom, eftersom dom har honom så sällan.


Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på. Eller jo, det är en massa bra på TV!

19.30 - halv åtta hos mig.

20.00 - StockholmArlanda.

21.00 - Grannfejden.


Alltså, en massa kul att titta på ikväll. Så då åker popcornet fram! Om någon är sugen på att sällskapa framför tv:n ikväll så vet ni vart jag finns! :) Alltid trevligt med sällskap & skitsnack.


Jag har gjort mig iordning, käkat frulle och grejat lite. Så nu ska jag snart begé mig iväg till skolan, om typ 20 minuter.


- - -


Ingen annan kunde veta, ingen annan kunde tro, att jag hade slutat leta fanns det ingen som förstod. Du var den jag hade saknat, du vad den jag ville ha. Någonting inom mig vaknade, och det finns där än idag.

Jag kan inte leva utan dig. Jag måste hålla kvar allting som vi har.


Det spelar ingen roll om vi går åt varsit håll, långt ifrån men ändå nära mig.

Vi kan börja om igen, när du säger att du kommer hem. Men det spelar ingen roll om vi tappar all kontroll, när du faller kan jag fånga dig. Öppna ögonen och se, du och jag är ingen hemlighet.


Om jag visste vad du gjorde, om jag visste vad du vill. Det jag vet är att du borde finnas här så tätt intill. Vill att du ska vara verklig, vill att du ska vara sann, vill att vi ska vara gjorda för varann. Jag kan inte leva utan dig, måste hålla kvar allting som vi har.

Av Linda Lindqvist - 13 maj 2009 22:05

Godkväll alla dårar!

Nu har jag varit på bio. Änglar & demoner. Jag trodde inte att den skulle vara bra, faktiskt. Det är inte min smak på film, men den var faktiskt riktigt bra! Jag rekomenderar den verkligen, om ni vill se en film som man måste klura lite i.


Nu sitter jag och drömmer mig bort. Jag sitter och planlägger min framtid.

Hur ser mitt liv ut idag och hur kommer det se ut om tio år?


Idag är jag en ensamstående mamma till min kära Hugo. Jag bor i en tvåa, beroende av soc för att klara vardagen. Jag pluggar till någonting jag inte vill bli, och har noll motivation till skola och studier. Jag är "ingens", alltså singel och jag vet inte ens om jag vill fortsätta med det. Jag saknar tryggheten och närheten! Visst, det kan jag få ändå om jag vill.. men jag vill vara uppskattad & ha kärlek. Någon mer än Hugo att dela min vardag med helt enkelt. Bara allt känns rätt.

Jag har inget körkort, men är på gång att ta ett nu. Och även om jag fixar det så har jag inte råd att ha en bil. Jag unnar mig inte särskillt mycket pga ekonomin. Det mesta går åt "behöva ha" saker, och jag är så jävla trött på att behöva tänka så konstant.


Om tio år, hur ser allting ut då?

Om tio år (om jag själv får bestämma) så bor jag i ett hus med en stor, härlig gård tillsammans med mina barn (Hugo & en nyfödd liten krabat) och min sambo (inte gift), samt min hund (en chow chow vid namn Bias). Jag är färdigutbildad polis och håller på att studerar vidare upp till högre makter inom polisyrket. Jag har körkort & kör en skitsnygg kombi och allting bara flyter på som det ska. Mina föräldrar är friska och fartfyllda, lika så resten av släkten!


Detta är inte bara drömmar, detta är något jag kommer kämpa för.


Så, Linda Lindqvist.. då var det dags att kämpa! Bit i det sura äpplet, ta tjuren vid hornen och kämpa tills du storknar!

Yes ma'm.

Av Linda Lindqvist - 13 maj 2009 14:40

I have you'r arms around me, warm like fire.

But when I open my eyes, you'r gone!

Av Linda Lindqvist - 13 maj 2009 10:14

Dom sa vi var vilsna, att vi var förlorade för längesen. Dom sa vi var dömda, att vi var tvugna att lämna stan. Vi rymde en natt, beredd på att slåss. Ingenting skulle längre kunna stoppa oss. Vi tog farväl, vi vände aldrig tillbaks. Vi visste det var svårt, men våra hjärtan slog så hårt.


Tillsammans vi står och vi faller, genom eld jag går, genom allt för dig. Tillsammans vi står och vi faller, över berg och hav ska jag bära dig. När vi blir gamla tillsammans och regn blir till snö, står jag vid din sida, inte rädd för att dö. Tillsammans, vi ska alltid va' tillsammans.


När två blir till en, du är min högra hand, min bästa vän. Du läker mina sår, du ger mig allt, du gör mig hel igen. Utan dig så blir jag svag, utan dig så stannar jag. Allt jag gör, det gör jag för dig. För oss! För alltid.


Brolle - Tillsammans.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards