Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Linda Lindqvist - 10 maj 2009 20:27

I'm back in the blogworld!


I fredags blev jag akut dålig, och jag fick riktigt ont i nederdelen av magen. Jag ville bara dö! Jag fick en tid på familjeläkarjouren klockan 18.00, så jag låg och vred på mig hemma med tårar som rann pga smärtan! Jag hade som tur var pappa, Christel och Emil här som kom när jag ringde och behövde hjälp.


Vi åkte in till 18.00 iallafall. Där togs lite prover. Jag hade 40,1 graders feber och högt blodvärde, samt socker i urinen. Skickades direkt till Gävle sjukhus där dom tog mer prover och jag fick drop i armen direkt ut i blodet, samt smärtstillande. Fick göra en gynundersökning och ultraljud också, vilket inte var det trevligaste! -pjuh-.


Det konstaterades iallafall att jag hade en infektion i livmodern, och jag fick läggas in direkt. Har fått massa mediciner, dropp och konstigheter, så jag känner mig lite groggy! Men jag lever iallafall!


Jag hade även andningssvårigheter, men det var pga magsåren. Så nu måste jag börja ta det lugnt, och inte stressa som jag gör och oroa mig för allting. Skolan kommer jag nog hoppa av nu. Skolan har ingen som helst förståelse för att man har barn, att barnet har en sjukdom och att man själv är på G att gå in i väggen! Så det blir nog bäst så. Jag ska också börja gå mer i terapi, ordna upp min självkänsla och självförtroende & sedan köra stenhårt på att må bra. Det finns folk i min omgivning som får mig att må dåligt, och dom ska bort!


Sedan finns det tydligen sån'a som inte diggar mig så värst mycket som lämnar kommentarer utan att säga vem dom är. Lite fegt, tycker jag.


Anyway. Imorgon ska jag ha hem Hugo! Ska följa med och titta på hans fotbollsträning på kvällen! :) Sen följer han med mig hem, mitt lillhjärta.


Tack, min underbara familj som har ställt upp så mycket på mig nu! Det behövde jag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards