Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Bio.

Av Linda Lindqvist - 13 maj 2009 22:05

Godkväll alla dårar!

Nu har jag varit på bio. Änglar & demoner. Jag trodde inte att den skulle vara bra, faktiskt. Det är inte min smak på film, men den var faktiskt riktigt bra! Jag rekomenderar den verkligen, om ni vill se en film som man måste klura lite i.


Nu sitter jag och drömmer mig bort. Jag sitter och planlägger min framtid.

Hur ser mitt liv ut idag och hur kommer det se ut om tio år?


Idag är jag en ensamstående mamma till min kära Hugo. Jag bor i en tvåa, beroende av soc för att klara vardagen. Jag pluggar till någonting jag inte vill bli, och har noll motivation till skola och studier. Jag är "ingens", alltså singel och jag vet inte ens om jag vill fortsätta med det. Jag saknar tryggheten och närheten! Visst, det kan jag få ändå om jag vill.. men jag vill vara uppskattad & ha kärlek. Någon mer än Hugo att dela min vardag med helt enkelt. Bara allt känns rätt.

Jag har inget körkort, men är på gång att ta ett nu. Och även om jag fixar det så har jag inte råd att ha en bil. Jag unnar mig inte särskillt mycket pga ekonomin. Det mesta går åt "behöva ha" saker, och jag är så jävla trött på att behöva tänka så konstant.


Om tio år, hur ser allting ut då?

Om tio år (om jag själv får bestämma) så bor jag i ett hus med en stor, härlig gård tillsammans med mina barn (Hugo & en nyfödd liten krabat) och min sambo (inte gift), samt min hund (en chow chow vid namn Bias). Jag är färdigutbildad polis och håller på att studerar vidare upp till högre makter inom polisyrket. Jag har körkort & kör en skitsnygg kombi och allting bara flyter på som det ska. Mina föräldrar är friska och fartfyllda, lika så resten av släkten!


Detta är inte bara drömmar, detta är något jag kommer kämpa för.


Så, Linda Lindqvist.. då var det dags att kämpa! Bit i det sura äpplet, ta tjuren vid hornen och kämpa tills du storknar!

Yes ma'm.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 juli 2009 15:07

Min nya blogg är : http://lindalindqvist.blogg.se :)   denna kommer snart tas bort. ...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 19:59

Hej. Eller.. hejdå?  Nu är det slutskrivet i denna blogg. En ny blogg är ordnad, så kanske ses vi där! ;)   // ...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 16:44

Hoho! Hugo kom hem klockan 14, äntligen! Så skönt att ha honom hemma igen. Ställde mig och lagade mat en halvtimme senare, men han var inte hungrig. Han hade ätit redan så jag fick äta själv. Gjorde även iordning matlåda tills imorgon då det är jobbd...

Av Linda Lindqvist - 12 juli 2009 13:07

Hallåj. Sitter här & smålyssnar lite på musik & inväntar Hugo. Han kommer klockan 14. Jag har börjat tycka att det är skitjobbigt att vara ifrån Hugo en hel vecka. Skulle vilja ha honom på heltid, bara hos mig. Men jag vet att det inte går. Dels för ...

Av Linda Lindqvist - 11 juli 2009 14:30

Hallådär! Igår hade jag en superrolig kväll! Emelie kom och hämtade upp mig runt 18-tiden, och då åkte jag, Emelie & Löffa hem till Löffa så Emelie fick göra sig iordning. Därefter gick vi hem till Elin (som bor 50 meter därifrån typ *s*) och spelade...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards