Alla inlägg under maj 2009

Av Linda Lindqvist - 4 maj 2009 10:50

Hej.

Stannade hemma från skolan idag med magvärk. Ska detta elände aldrig sluta!? Det är så typiskt också, för jag skulle verkligen behöva göra en storstädning, rensning och ivägkörning med en massa skit i alla skåp och källare. Men jag klarar det inte! Får se om jag kanske får lite hjälp idag.


Jag tror faktiskt inte att katter är dumma i skallen heller. Jag tror att Elsa förstår att jag har ont. Vanligtvis så rantar hon bara omkring här hemma och ser allmänt dum ut. Men nu under den här tiden som jag mått dåligt så följer hon efter mig vart jag än går, lägger sig bredvid mig vart jag än ligger/sitter. Lägger sig på min mage så försiktigt hon kan (först lägger hon tassarna där för att kolla om det är OK om hon kryper upp). Sedan ligger hon där och rör sig inte. Vanligtvis knölar hon in sig riktigt och bökar som en tok. Hon slickar mig försiktigt på kinden när jag ligger i sängen.

Hon är så gó! Lillhjärtat mammas.


Nu ska jag hälla upp ett glas blåbärsoppa och krypa ner framför tv:n! Någon matlust finns inte "/ jag som normalt sätt äter som en häst! Hmpf.


Får se om lillasyster kommer idag o sällskapar!

Av Linda Lindqvist - 3 maj 2009 18:39

Kan inte bara gud kasta något hårt i huvudet på mig uppifrån himlen!? Något som gör att jag får lite vett i skallen och får reda på vad jag vill & känner.


JAG TÄNKER INTE GÅ OMKRING SÅHÄR LÄNGRE!

Av Linda Lindqvist - 3 maj 2009 09:47

Idag är jag morgontrött! Solen skiner iallafall -skönt-.

Idag hoppas jag att all smärta går över så jag kan knata till skolan imorgon!


Hugo kommer snart hem från mamma och ska vara hemma några timmar, tills klockan 14.00, då Johan kommer & hämtar honom. Då blir det pappa-vecka!


Jag ser fram emot nästa helg! Jag & Linda har planerat in lite tok då (: Vi tänkte vara hemma hos mig och grilla (om det är väder för det), ha lite "förfest" och ha mysigt. Sedan drar vi oss in till Gävle, på cruisingen, och när vi tröttnar där så rantar vi på krogen! :) Kommer att bli superskoj ju!

..ser fram emot lite tjejkväll med Linda. Det var länge sedan vi hade det.


//


Av Linda Lindqvist - 2 maj 2009 20:20

Jag funderar ofta, jag är en riktig tänkare! Många undrar "vem jag egentligen är". För att vara ärlig så vet jag inte själv vem jag är. Jag är på en plats i livet där jag försöker ta reda på vem jag är. Jag svarar ofta "jag är mig själv".. men det duger inte alltid!


Jag vet iallfall vad jag tror och inte tror på!


¤ Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet. Jag tror inte på livslång kärlek heller. Jag tror inte på ord som "nu & föralltid".

¤ Den enda sanna kärlek jag tror på är kärleken till sitt barn och till sin familj. Det är dem enda man älskar livet ut.

¤ Jag tror på ödet. Och jag tror att det finns en mening med precis allt vi gör. Jag tror att varje steg man tar är en början på något som kommer ske, positivt eller negativt! (tänk efter riktigt innan ni gör något!).

¤ Jag tror inte på distansförhållanden!

¤ Jag tror däremot på vänskap livet ut, om det är någon som man känner sig trygg med och som man litar på.


Det är vad jag tror på.. alla tycker och tänker olika.


Jag vet som sagt inte än vem jag är, men jag vet vad jag tror på.

All I need is time, a moment that is mine, while i'm in between.


//

Av Linda Lindqvist - 2 maj 2009 16:50

Hallåjs allesammans! :)


Jag lever! Och jag mår faktiskt så bra att jag kunnat ta mig ut idag. Har varit ute en sväng, köpt lite glass & hälsat på nere hos Inga-lill. Pratat lite strunt och tittat när Kalle & Putte försökt kastat kniv i gräsmattan (?). Kalle hade sönder en sax & lekte anka i dammen. Haha, folk idag är lite udda *s*.


Adde kom förbi precis. Satt och pratade lite strunt med honom och diskuterade det ena och det andra.. får se om han får tråkigt ikväll om man kanske kan umgås med honoom. (hoppas med andra ord att han får tråkigt *s*). Trivs med honom & dom andra galningarna. Men vi får se! Annars gör jag något annat.


Än så länge sitter inget jobbigt på psyket av det jag går igenom nu. Men det är nog så nytt nu och jag har nog inte riktigt smält allt. Men det kommer nog! Det kommer att bli jobbigt. Tårar kommer fällas & jag kommer må riktigt apa! Men.. det är bara att ta nya tag. Snart får jag min Hemi eller Mayomi, och han/hon ska komma när allt känns rätt och bra.


Jag känner en saknad.. men jag vet inte efter vad!

Av Linda Lindqvist - 1 maj 2009 08:39

Det är fredag.. solen står högt på himlen och träden är alldeles gröna! Underbart, eller hur!? En sån här dag vill man sitta på balkongen med solbrillor, kjol, gött sällskap, grilla lite och knäppa några öl. Men, nej.. inte för mig. Jag måste påbörja fas 2 av detta helvete! Ligga inne, ha ont och tycka synd om mig själv alltså.


Mamma kommer snart och hämtar min sura, morgontrötta son.. sedan sätter allt igång med åtta olika piller, skitstora bindor och sängläge.


// i don't want to!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards